به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، نشریه معتبر فرانس فوتبال ادعا کرد قطر میزبانی جام جهانی را خریده است.نشریه فرانس فوتبال با انتشار پرونده ۲۰ صفحهای ادعا کرد قطر در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ رای کشورهای زیادی را خریده است.

این نشریه با اتهام به فیفا، فدراسیون فوتبال فرانسه و امارات را کمک کنندگان به قطر در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرد.

این نشریه همچنین به میشل پلاتینی نیز اتهام کمک پنهانی به قطر در زمینه کسب میزبانی جام جهانی وارد کرد.

به گفته این نشریه در ضیافت نهار با حضور نیکولا سارکوزی رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر قطر از پلاتینی خواسته شده است تا به قطر در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ رای دهد.

پلاتینی در این باره با اعتراف به حضور در ضیافت نهار با حضور نیکولا سارکوزی رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر قطر گفت: آقای سارکوزی به هیچ وجه از من درخواست نکرد تا به قطر رای دهم. او فقط من را به یک نهار دعوت کرد اما رای من رای شخصی بود و کسی در آن دخالت نکرد.

قطر در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شد. دیگر نامزدهای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن بودند. این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ موفق به کسب ۱۴ رای از ۲۲ رای اخذ شده از طرف کمیته اجرایی فیفا شد و با کنار زدن آمریکا به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد.

پلاتینی در ادامه اعلام کرد: من در مراسم انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر رای دادم زیرا زمان آن بود که فوتبال به یک کشور متفاوت برود.

چندی پیش جک وارنر نایب رییس سایق فیفا اعلام کرد که، عیسی حیاتو(کامرون)، نیکولاس لئوز، خولیو گروندونا، رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین و رافائل سالگوئرو چهار عضو کمیته اجرایی فیفا نزدیک ۲۰ میلیون دلار از قطر برای رای دادن به این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ دریافت کرده‌اند.

فیفا که پس از ماجرای فساد مالی اعضای کمیتهی اجرایی و چالش بنهمام شرایط سختی را تجربه میکرد، مدتی بود که از حواشی فاصله گرفته بود، اما در صورت اثبات ادعای فرانس فوتبال بار دیگر موجی از شایعات بزرگترین نهاد فوتبالی را فرا خواهد گرفت.