تأثیربرگ آلوئه ورا بر سلامت پوست

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پروانه ساکت با بیان اینکه قراردادن انواع میوهها (مالیدن) روی پوست به صورت مستقیم خاصیت جذبی چندانی ندارد، افزود: این تصور اشتباهی است که برخی فکر میکنند اگر میوه را مستقیماً روی پوست قرار دهند تمام خواص آن جذب میشود. این تصور به دلیل تبلیغات نادرست به وجود آمده، در حالی که اگر این گونه بود دیگر نیازی به تولید کرمها نبود.

وی اضافه کرد: خوردن میوه‌ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان آنها تأثیر زیادی روی سلامت و شادابی پوست دارد اما قراردادن مستقیم آنها روی پوست فقط رطوبت و آب میوه را به پوست می‌رساند. این میوه‌ها فقط در صورتی که در ساختن کرم‌ها استفاده شود قابل جذب برای پوست هستند.

به گفته این پزشک، خاصیت عسل متفاوت است و ثابت شده که مالیدن آن روی پوست به صورت مستقیم تأثیر ضد زخم و ترمیمی دارد.

این متخصص پوست همچنین با بیان اینکه گیاه «آلوئه ورا» از این ویژگی مستثنی نیست اظهار کرد: این گیان که از شمال آفریقا و نقاط دیگر به ایران نیز حمل شده از سال‌ها پیش در تولید انواع کرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ساکت گفت: این گیاه علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی هم دارد و در بهبود زخم و سوختگی و قرمزی پوست اثرگذار است.

وی تصریح کرد: اخیراً رایج شده که برگ این گیان را مستقیماً روی پوست قرار می‌دهند در حالی که این نحوه استفاده اشتباه است و جز اینکه مقداری آب به پوست می‌رسد فایده‌ای ندارد.

ساکت توضیح داد: این گیاه نیز برای تأثیر گذاری روی پوست باید فرآوری شود و با درصد مشخص در کرم‌ها استفاده شود. مولکول‌ها برای اینکه جذب پوست شوند باید ریز شوند و نیاز به حامل دارند. مثل این است که بگوئیم گوسفند را می‌توان خورد در حالی که این گوسفند باید ذبح و گوشت آن پس از آماده سازی مصرف شود.

وی افزود: گیاه آلوئه ورا در تقسیم بندیهای جزو جوان کنندهها نیز شمرده نمیشود البته برخی پیری پوست را به عنوان التهاب پوست شناختهاند و معتقدند خاصیت ضد التهابی این گیاه سبب بهبود آن میشود