کلینتون پرده جدیدی از انتخابات آزاد را کنار زد

به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان، وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنانی ابراز امیدواری کرد که "انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ایران شاهد تظاهرات باشد."

هیلاری کلینتون از مردم ایران اسلامی خواست " در انتخابات ریاست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند. "

آنچنان که روسیا الیوم از مصاحبه کلینتون گزارش داده، وی همچنین مدعی شده است که " تحریم های آمریکا علیه مردم ایران نیست. "

دعوت کلینتون برای به آشوب کشیدن کشور همزمان با ادعاهای جریان فتنه تحت عنوان " انتخابات آزاد " مطرح شده که تامل برانگیز به نظر می رسد.

به اعتقاد بخشی از فعالان سیاسی، کلیدواژه انتخابات آزاد ساخته و پرداخته غرب و رمز فتنه آینده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا چندی پیش هم با اذعان به حمایت ویژه از جریان فتنه، ادعای حمایت از مردم ایران را مطرح کرده بود.

آمریکا هر حمایتی از دستش بر آمد از جنبش سبز کرد

هیلاری کلینتون سال گذشته در گفت وگو با بی بی سی فارسی اذعان کرد: دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.

وزیر امور خارجه آمریکا از کمک های مالی و سیاسی خود به جریان فتنه نامی نبرد اما در عین حال ادعا کرد که دولت آمریکا از جریان فتنه حمایت مستقیم نکرده است زیرا " دو سال پیش، از درون جنبش اعتراضی این صدا شنیده می شد که آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد. "

منظور این جمله کلینتون نفرتی است که ملت ایران از دولت آمریکا و رویکرد او در دل دارد و هرگونه اقدام کاخ سفید را محکوم می کند؛ البته کلینتون ترجیح داد به سرعت از این موضوع عبور کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همانند سخنان اخیرش، در ادعایی بامزه اظهار داشت تحریم ها برای ترغیب ایران به تغییر رویه اعمال می شود. او ادعا کرد: این تحریم ها بر مردم عادی هم تا حدودی اثر می گذارد، اما گفت که چاره ای جز اعمال این تحریم ها نیست!

گرفتن ژست حمایت از مردم ایران در شرایطی است که آمریکا حتی از تحریم دارویی ملت ایران هم دریغ نکرده است.

ما دنبال رابطه دوستانه ایم!

کلینتون همچنین از تلاش اوباما برای " برقراری روابط دوستانه با ایران " هم حرف زد اما توضیح نداد که اگر آمریکا به دنبال برقراری رابطه و مذاکره با ایران است، این همه اتهام و توطئه ضدایرانی، ترور دانشمندان، تحریم های متعدد، سنگ اندازی بدون دلیل در مسیر پیشرفت علمی و هسته ای جمهوری اسلامی و فشار به کشورها برای قطع رابطه با ایران و دهها اقدام ضدایرانی دیگر با چه هدفی صورت می گیرد.

مقامات کشورمان تصریح کرده اند که تنها راه برقراری مذاکره با آمریکا، پایین آمدن مقامات واشنگتن از کرسی زورگویی و نشستن دور میز عدالت و منطق است؛ موضوعی که گویا با خلق و خوی کاخ سفید همخوانی ندارد