به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مهدی اعتصام در یک نشست خبری که صبح امروز در شرکت صدرا برگزار شد، گفت: متأسفانه دومین جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی در هنگام عملیات نصب دچار حادثه شده و غرق شد.

مدیرعامل شرکت صدرا افزود: آنچه که موجب غرق شدن این جکت شده است لغزیدن سطح دریا بوده و خوشبختانه همه تجهیزات این شرکت از جمله جرثقیل HL۵۰۰۰ سالم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون تیمی از کارشناسان در محل حادثه حضور دارند و پس از آرام شدن دریا علت وقوع حادثه را ارزیابی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام عملیات نصب جکت طبق استانداردهای بین‌المللی در حال انجام بود و از نظر محاسبات نباید مشکلی رخ می‌داد ولی این حادثه در خارج از مسئولیت شرکت صدرا رخ داده است.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به اینکه این جکت بیمه بوده است، تصریح کرد: این جکت می‌تواند مورد بازیابی قرار بگیرد. از همین جکت در پروژه استفاده خواهیم کرد به طوری که خسارت وارده به جکت بسیار کم ارزیابی شده است.

وی گفت: شرایط آب و هوایی برای نصب جکت مناسب بود و نمی توان علت این حادثه را شرایط آب و هوا اعلام کرد.

اعتصام در پاسخ به سئوال فارس، با اشاره به اینکه غرق شدن این جکت چه مقدار زمان احداثفاز ۱۳ را به تعویق خواهد انداخت گفت: هم‌اکنون جکت سوم نیز در حال ساخت و مراحل پایانی خود را به می‌گذراند و قبل از پایان سال این جکت نیز آماده نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت صدرا خاطرنشان کرد: در مرحله نصب سکو ممکن است جکت غرق شده مشکلی را ایجاد نکند، اما به طور کلی برای اتمام فاز ۱۳ نیاز به این جکت داریم که کمی میتواند زمان احداث این فاز را به تعویق بیاندازد.