فیفا ورزشگاه‌ فجر را ببیندلیگ‌ را تعطیل‌ می‌کند

به گزارش افکارنیوز به نقل از تسنیم، رسول خوروش اظهار داشت: بعد از بازی روز گذشته سپاهان مقابل فجر، رحیمی مدیرعامل باشگاه ما با اصفهانیان تماس گرفت تا درباره داوری صحبت کند که اصفهانیان از او پرسید شما با پیکان بازی داشتید؟ رئیس کمیته داوران فدراسیون که خودش باید داوران را تعیین کند نمیداند کدام داور چه مسابقهای را قضاوت میکند. وقتی رئیس کمیته داوران نمیداند داور مسابقاتش کیست، نگران میشویم که فوتبال ما دست چه کسانی است!

سرپرست تیم سپاهان ادامه داد: فغانی یک اشتباه کاملا فاحش انجام داد. هیچ گاه تا مشخص شدن نظر کارشناسان داوری در برنامه ۹۰ راجع به داوری صحبت نمی‌کنیم اما اشتباه فغانی در نگرفتن خطای پنالتی روی خلعتبری آنقدر واضح بود که دیگر نیازی به بازبینی ندارد.

خوروش با انتقاد از شرایط زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستغیب شیراز گفت: فکر کنم فیفا اگر بداند مسابقات لیگ حرفه‌ای ایران به عنوان یکی از عضوهای زیر مجموعه‌اش در چنین زمین‌هایی برگزار می‌شود لیگ ایران را تعطیل کند. تمام مدت نگران آسیب دیدگی بازیکنان‌مان بودیم و فکر نکنم در دسته چهارم کشورهای دیگر هم شاهد بازی در چنین زمین‌هایی باشیم. این ورزشگاه رختکن ندارد، چمن آن مانند موکت است و ابتدایی ترین شرایط برگزاری یک مسابقه را ندارد.

وی درباره اینکه با وجود آماده بودن ورزشگاه حافظیه، مسئولان تیم فجر علاقه دارند در ورزشگاه دستغیب میزبان باشند به تسنیم گفت: نمی‌دانم پشت پرده بازی فجر در این زمین چه مسئله‌ای است اما خود یاوری هم به کیفیت این ورزشگاه معترض بود. می‌دانم این تیم تا به حال در این زمین شکست نخورده و شاید به لطف ورزشگاه بی‌کیفیت فجر را در لیگ برتر نگه دارند.

سرپرست سپاهان درباره توقف این تیم و بیشتر شدن فاصله‌اش با استقلال در کورس قهرمانی خاطرنشان کرد: قرار نیست در تمام بازی‌ها برنده باشیم اما باید در دیدارهای خود به گونه‌ای امتیاز بگیریم که در کورس قهرمانی باقی بمانیم.

خوروش درباره تعیین تکلیف ورزشگاه این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: به ذوب آهن پیشنهاد دادیم برای تمرین از زمین تمرین ما استفاده کنند تا کیفیت زمین فولادشهر برای مسابقات حفظ شود. اگر ذوب آهن این همکاری را با ما انجام دهد فولادشهر میزبان بازی‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. در غیر این صورت ورزشگاه آزادی و تختی تهران گزینه‌های ما برای برگزاری بازی‌های‌مان در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. البته بعید می‌‌دانم ورزشگاه تختی مورد تایید AFC قرار گیرد.

وی درباره احتمال تداخل بازیهای سپاهان و استقلال در لیگ قهرمانان گفت: این موضوع را بررسی کردیم و چنین تداخلی رخ نمیدهد. در مراحل بالاتر نیز به احتمال زیاد زمین خودمان آماده خواهد شد. این موضوع بسیار مهم است، چراکه اگر ناظر AFC زمین بازی ما را تایید نکند، بازی بلافاصله ۳ بر صفر به سود حریف اعلام میشود.