افکارنیوز: بنابراين پژوهش افرادي كه قند خون بالايي دارند و در هفته به ميزان بيشتري از مواد قندي استفاده مي كنند، نسبت به همسالان خود كه قند كمتري مصرف مي كنند، چهره پيرتري دارند.

قند خون که در اثر رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک و فعالیت افزایش می یابد تا امروز تنها یک عامل بیماری زا شناخته می شد؛ اما این بررسی نخستین پژوهشی است که نشان می دهد قند خون بالا چهره افراد را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

چنانکه محققان دریافته اند هر میلی مول در لیتر افزایش قند خون که در افراد سالم بین پنج و شش میلی مول در لیتر است، پنج ماه به سن چهره فرد می افزاید و افراد با قند خون پایین به طور متوسط یک سال جوان تر از همسالانی که قند خون بالایی دارند به نظر می رسند. آنها همچنین یک سال و نیم تا دو سال جوان تر از همسالانی هستند که به دیابت دچارند.

دانشمندان احتمال می دهند روند پیر شدن به دلیل ایجاد قند که به کلاژن(پروتئین سازنده پوست) می چسبد، صورت می گیرد و از آنجا که جدا کردن این قند برای بدن بسیار دشوار است، ‌ قند خون بالا سبب پیری زودرس افراد می شود. علاوه بر این از آنجا که گلوکز می تواند مانع از تولید انسولین شود، نقش مهمی را در این فرایند(فرایند پیری) ایفا می کند، زیرا هر چه بدن افراد گلوکز بیشتری داشته باشد، آنها پیرتر و شکسته تر از سنشان به نظر می رسند.

بنابراین به شما توصیه می کنیم برای آنکه جوان و زیبا بمانید، علاوه بر مصرف گوجه فرنگی و هندوانه از مصرف مواد قندی مانند شکلات های شیرین، شیرینی، شربت و نوشابه ها به شدت بپرهیزید. مجله راز برای شما چهره ای زیبا، شاداب و جوان را آرزومند است.

منبع: راز