به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان که برای شرکت در کنفرانس کمک کنندگان به آوارگان سوری به کویت رفته بود، امروز با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و آنتونیو گوتیریس هماهنگ کننده ارشد امور پناهندگان سازمان ملل دیدار کرد.

مشل سلیمان همچنین با شرکت در کنفرانس کمک کنندگان به آوارگان سوری در سخنانی بر ضرورت توجه به نیازهای پناهندگان و آگاهی سران سیاسی کشورها و ایجاد راهکارهایی برای پیگیری این نیازها در عرصه داخلی و بین‌المللی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه لبنان سعی کرده است تا کمک‌های لازم را در دوره اخیر به پناهندگان ارائه کند، گفت که با وجود امکانات و پتانسیل‌های موجود، این امکانات به پایان رسیده، اما ادامه مهاجرت آوارگان به مرزهای لبنان همچنان ادامه دارد، مقامات لبنانی همچنان اصرار دارند تا مرزها باز بماند وهیچ پناهنده‌ای از مرزها بازگردانده نشود.

وی ادامه داد که دولت لبنان طرحی را به تصویب رسانده که هزینه اجرای آن بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار است، نه مبلغ ۲۶۷ میلیون دلاری که در گزارش سازمان ملل به آن اشاره شده است.

وی ازکشورهای برادر خواست تا در اجرای این طرح و حمایت از تلاش های این کشور گام بردارند، چرا که حل مشکلات آوارگان وظیفه ای انسانی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه لبنان از مدتها قبل به دنبال استقبال از برادران عرب است، گفت که البته اخیرا این مهاجرت آثار خود را در عرصه امنیتی و اقتصادی در لبنان نشان میدهد.به همین علت لبنان زنگ خطر را به صدا در آورده است.