جزییات مراسم تشییع دکتر حسن حبیبی

به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، قائم مقام بنیاد ایران شناسی با اعلام این خبر افزود: مرحوم دکتر حبیبی، دیشب دچار ایست قلبی شد که او را به بیمارستان شهید باهنر منتقل کردیم و گروه پزشکی این بیمارستان برای احیاء تلاش بسیار کردند اما متاسفانه این تلاش ها بی نتیجه ماند و وی در ساعت یک بامداد دعوت حق را لبیک گفت.

احمد دانیالی با اشاره به سابقه بیماری مرحوم حبیبی گفت: وی از چهار سال پیش به بیماری دیابت مبتلا بود و چند بار نیز دچار مشکل قلبی شد اما تحت درمان بود و به عنوان رئیس بنیاد ایران شناسی کار روزمره اش را در این بنیاد انجام می داد.



وی همچنین گفت: مراسم تشییع مرحوم حبیبی فردا ساعت ۹ صبح از مقابل بنیاد ایران شناسی در خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی برگزار و پیکر آن مرحوم در بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

دانیالی افزود: مراسم ترحیم آن مرحوم نیز بعد از ظهر یکشنبه از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۵ در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

مرحوم حبیبی در سال ۱۳۱۶ در تهران دیده به جهان گشود؛ آن مرحوم در دوره های مختلف از زمان انقلاب تاکنون سمت های مختلفی را در عرصه سیاست تجربه کرد.

مرحوم حبیبی همچنین بنیانگذار بنیاد ایران شناسی بود و ریاست آن را برعهده داشت.

وزیر فرهنگ و آموزش عالی، نخستین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاون اول رئیس جمهوری، عضو هیئت امنای فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت امنای کتابخانه مجلس شورای اسلامی از سوابق اجرایی مرحوم دکتر حبیبی بود.