سیل موزامبیک؛ ۵۵ کشته، ۱۷هزار آواره

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارش شدید باران سبب جاری شدن سیل در بخشهای زیادی از کشور آفریقایی موزامبیک شده است.

این سیل سهمگین که تاکنون ۵۵ کشته بر جا گذاشته پس از سیل سال ۲۰۰۰ در موزابیک که ۸۰۰ کشته برجای گذاشت بدترین سیل در چندین سال اخیر در موزامبیک است.

دستکم ۱۷ هزار نفر در مرکز و شمال موزامبیک از سیل فرار کرده‌اند.

سخنگوی ستاد حوادثغیرمترقبه موزامبیک اعلام کرد که تاکنون ۱۵ هزار و ۴۱۵ نفر از اهالی زامبیزیا در مرکز این کشور و هزار و ۸۳۰ نفر دیگر در نامبولا در شمال این کشور از مناطق محل سکونت خود تخلیه شدند.

بسیاری از کشته شدگان سیل موزامبیک بر اثر فرو ریختن خانه بر سرشان جان باخته‌اند.

سازمان‌های امدادی در تلاش هستند به این افراد سیل زده کمکرسانی کنند. برای انتقال کمک به مناطق سیل زده از بالگرد استفاده می شود.

سیل سبب ویرانی خانه‌ها و نابودی زمینهای کشاورزی شده است. ارتش موزامبیک نیز برای مقابله با سیل سهمگین این کشور وارد عمل شده است.

سیل هزاران کیلومتر از موزامبیک را زیر آب برده و در نتیجه جاده‌های ارتباطی و پل‌ها ناپدید شده است و همین مسئله کمک رسانی‌ها را با دشواری بیشتری مواجه کرده است. افرادی نیز که در این مناطق گیر افتاده‌اند با بالگرد جابجا می‌شوند.

این در حالی است که پیش بینی شده است در روزهای آینده بارش بیشتری در این مناطق روی بدهد که نتیجه آن گسترش دامنه سیل و تشدید مشکلات برای سیل زدگان خواهد بود.

موزامبیک از شمال با تانزانیا، از شمال غرب با مالاوی و زامبیا، از غرب با زیمبابوه و از جنوب غرب با سوازیلند و آفریقای جنوبی همسایه است. در شرق این کشور اقیانوس هند قرار دارد.