علی محرر گفت: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته و همچنین افت میزان خرید روزانه برگ سبز چای، از این پس خرید تضمینی به صورت نقدی و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، سرپرست سازمان چای کشور با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی خرید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده که ۲۷ درصد آن درجه یک و ۷۳ درصد آن درجه دو بوده است.

وی با بیان این مطلب که میزان خرید برگ سبز چای درجه یک نسبت به سال گذشته با ۱۵ درصد رشد همراه بوده است، گفت: با توجه به مکانیزه شدن کشاورزی و آموزش کشاورزان، کیفیت چای تولید شده بهبود داشته است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

سرپرست سازمان چای اختصاص ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت را از جمله اقدامات دولت به منظور اصلاح و نوسازی باغات چای کشور بیان کرد و گفت: کارشناسان ما به منظور کمک و رسیدگی به امور باغداران از مهر ماه در باغات چای حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به نیاز ۱۰۰ هزار تنی نیاز سالانه چای کشور، گفت: از این میزان تنها ۴۰ هزار تن آن در کشور تولید و مابقی از سایر کشورها وارد می شود.