کی روش از خواسته‌هایش کوتاه آمد
افکارنیوز

_ به گزارش ایسنا، مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ فوتبال ابتدا درباره صحبت‌هایی که پیش از این مبنی بر این که اختلافات فوتبال مانع از خصوصی سازی تیم‌ها می‌شود، توضیح داد: به اعتقادم فوتبال یک صنف بزرگ است، اما ما نمی‌توانیم در مجلس خصوصی سازی را بخواهیم، تا زمانی که بلیت فروشی در دست ماست اوضاع همین است. اما اگر دست باشگاه باشد اجازه نمی‌دهد یک نفر بدون بلیت وارد ورزشگاه شود، اما همین بین من - شما، مربی – بازیکن و مدیر – مربی اجازه نمی‌دهد که ما دور یک میز بنشینیم و فکر اساسی کنیم. ما هنوز نتوانسته ایم قانون درستی برای فوتبال داشته باشیم. کارخانه‌ها خصوصی شده‌اند، اما باشگاه شان هنوز خصوصی نیست.

وی همچنین درباره اعتراض قلعه‌نویی به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ، توضیح داد: من یک روز آقای فتح‌الله‌زاده را دعوت کردم و در مورد برنامه‌ریزی لیگ برای تیم استقلال و پرسپولیس توضیح دادم. استقلال و پرسپولیس در مجموع چهار روز در برنامه با هم اختلاف دارند و ما خواستیم که اعتراضات را برای همیشه از بین ببریم.

تاج ادامه داد: لیگ ۱۸ تیمی است، اما با امکانات فعلی در فوتبال، باشگاه‌ها از عهده پرداخت هزینه‌های آن خارج‌اند. بنابراین لیگ در فصل آینده ۱۶ تیمی خواهد بود و در هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون به تصویب رسیده است. همچنین کارلوس کی‌روش خواسته‌هایی داشت که زیاد بود، اما فعلا از بعضی از خواسته‌هایش کوتاه آمده است. به هر حال کی‌روش که مالک فوتبال ما نبوده و سرمربی تیم ملی است. کمکی که او می‌تواند کند این است که اجازه دهد لیگ تمام شود و ما نیز به قوت لیگ را ادامه می‌دهیم تا لیگ به موقع به اتمام برسد. مطمئنا بازی‌های لیگ در تعطیلات نوروز تعطیل نخواهد بود، چون تیم ملی باید بازی کویت را انجام دهد. همچنین مجبوریم بازی‌ها را در سه هفته‌ پایانی به صورت همزمان برگزار کنیم.

تاج که در برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک صحبت می‌کرد، درباره منشور اخلاقی نیز تصریح کرد: من اخلاق را قبول دارم، اما منشور اخلاقی را به این شکل نمی‌پذیرم. ما یک کمیته‌ نظارت و ارزیابی در سازمان لیگ داریم که به تخلفات رسیدگی می‌کند، اما منشور اخلاقی را به آن شکل قدیم دیگر نداریم.

تاج در پایان نیز درباره قانون سقف قراردادها در لیگ برتر فوتبال مطرح کرد: این قانون ضرورتی بود تا باشگاههایی که از جیب دولت هزینه میکنند کنترلی روی هزینههایشان داشته باشند. به هر حال باشگاههایی که مقدار قرارداد را بالا میبرند به همه ضربه میزنند، اما این که ما بخواهیم سقف تعیین کنیم درست نیست و به اعتقادم اگر درآمد باشگاه با هزینههایش تعادل داشته باشد جایگزین خوبی برای سقف خواهد بود. بنابراین سقف را خود باشگاهها باید اعمال کنند.