افکارنیوز

_ یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران گفت: ابتدا به خاطر تاخیرم عذرخواهی می‌کنم. درباره بازی فردا هم باید بگویم که ما مقابل تیم خوب نفت تهران بازی خواهیم کرد که در چهار بازی آخرش چهار برد را به دست آورده است.

وی ادامه داد: بردهای نفت تهران نشان دهنده این است که این تیم در نیم فصل دوم نتایج بهتری را کسب کرده و از لحاظ کیفیت بالا رفته است، بنابراین ما بازی سختی خواهیم داشت. البته ما نیز شرایط خوبی داریم و اردوی چهار روزه‌ خوبی را در کردان پشت سر گذاشتیم و توانستیم مشکلات تاکتیکی‌مان را حل کنیم. از لحاظ بدنی هم سطح بهتری داریم و آماده بازی فردا هستیم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ما در دو بازی قبلی‌مان مساوی گرفتیم، اما باید ببینیم که این مساوی‌ها مقابل چه تیم‌های بوده است. ما جلوی استقلالی مساوی کردیم که حقمان برد بود و داوری هم در این بازی مشکل داشت. همچنین مقابل فولاد اگر دقت در ضربات آخر داشتیم می‌بردیم. فولاد هم تیم سوم جدول بود. با این حال بعضی دوستان به نتایج پرسپولیس کم لطفی و اظهار تاسف می‌کنند، این در حالی است که ما با تیم‌های اول و سوم جدول مساوی کردیم. به هر صورت این‌ها گذشت و ما دو بازی اخیر را فراموش کردیم و الان تمام هم و غم‌مان کسب سه امتیاز بازی نفت است. بازیکنان نیز با توجه به صحبت‌ها از لحاظ فکری و بدنی آماده بازی خوب هستند.

گل محمدی همچنین در ادامه نشست خبری در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای رفع مشکل گلزنی پرسپولیس دارد؟ بیان کرد: تمریناتی که لازم بوده را انجام دادیم و مهاجمان ما در قالب کارهای تاکتیکی و اختصاصی تامین کرده است. خوشحالم که ما در طول ۹۰ دقیقه حمله می‌کنیم و این برایم مهم است که در هر بازی حداقل سه، چهار شانس خوب گلزنی داریم. بقیه‌اش به خط حمله ما بر می‌گردد. به هر حال ما وقتی ما چهار مهاجم خوب داریم و هزینه ‌کرده‌ایم باید انتظار داشته باشیم که از موقعیت‌ها استفاده کند. هم جای دنیا هم مهاجمان از گران‌ترین بازیکنان هستند، چون فقط گل می‌زنند. من نیز از مهاجمانم می‌خواهم که در ضربات آخر دقت بیشتری کنند تا دچار مشکل نشویم. البته ما در خط دفاعی و دروازه‌ خوب عمل ‌کرده‌ایم و در پنج بازی اخیر هم یک گل هم نخوردیم. همچنین مهاجمان ما در تیم جا افتاده‌اند و در فاز دفاعی هم خوب شرکت می‌کنند. این‌ها در کل نشان دهنده پیشرفت پرسپولیس است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا به خاطر از دست دادن ایمون زاید پشیمان نیست؟ تاکید کرد: من در جریان رفتن زاید از پرسپولیس نبودم و زمانی که به این تیم آمدم تنها یک جلسه تمرینی از او دیدم که او بعد از آن تمرین را ترک کرد. در هر صورت بازیکنانی که داریم کمتر از زاید نیستند و حتی در زمینه فنی می‌توانند بهتر از او باشند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا بازیکنان ملی‌پوشش به خاطر دعوت نشدن به بازی لبنان از لحاظ روحی افت نداشته اند؟ اظهار کرد: من صحبت خصوصی با بازیکنانم انجام داده‌ام و آنها یک مقدار از این موضوع ناراحت بودند، اما شرایط را درک کردند و می دانند که وقتی مربی چند بازیکن را دعوت می‌کند دلیل نمی‌شود که مابقی بازیکنان را فراموش کرده است. در چهار، پنج روز گذشته نیز ندیده بودم که تا این حد با انگیزه تمرین کنند. مطمئنم که در آینده با همین روند اگر ادامه دهند می‌توانند ملی‌پوش شوند.

گل محمدی در ادامه در پاسخ به پرسش بعدی خبرنگار ایسنا درباره دلیل انتخاب کردان کرج برای برگزاری اردو، تشریح کرد: ما از شروع فصل اولین اردویمان را برگزار کردیم. هر چند چهار ملی‌پوشمان را نداشتیم، ولی این نیاز را داشتیم تا بازیکنان دور هم و تحت نظر باشند. آنها از لحاظ خواب و خوراک در وضعیت خوبی قرار داشتند و کردان از لحاظ آب و هوایی و آلودگی مشکلی نداشت، در تهران هوا آلوده‌تر از کردان است و این اردو از نظرم عالی بود.

سرمربی پرسپولیس همچنین درباره مشکل کلاه کج با باشگاه و حضور نیافتن او در چند جلسه تمرین عنوان کرد: مشکلی بین باشگاه و کلاه کج وجود داشت و به او گفتم که هر وقت این مشکل رفع شد به تمرین برگرد و خدا را شکر دیروز مشکلش حل شد و در تمرین حضور یافت.

گل محمدی در پایان درباره محروم و مصدومان تیمش در بازی فردا نیز گفت: کریمی به دلیل مصدومیت بازی نمیکند و ما محرومی نداریم. البته دو بازیکنمان که در بازی با لبنان بازی کردند احتمالا به آنها استراحت میدهیم تا فشار مسابقات باعث مصدومیتشان نشود.