افکارنیوز

_ ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت وام مسکن اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مسکن در سال آینده روند آرام خود را ادامه دهد و احتمال اینکه با افزایش قیمت وام مسکن شوکی در بازار مسکن ایجاد شود، نیست.

وی گفت: با توجه به افزایش دیگر اقلام همچون مواد غذایی، خودرو و مقایسه مسکن با این اقلام، هنوز نرخ مسکن کمتر از نرخ تورم بوده و دلیل این امر این است که دولت و وزارت راه و شهرسازی وظیفه داشته گروههای هدف خود را به مسکن معرفی کند.

صومعلو در پاسخ به اینکه عده‌ای معتقدند اگر مسکن مهر نبود خانه در مرکز شهر به متری ۱۰ میلیون تومان می‌رسید؟ گفت: از سال ۸۴ تاکنون نزدیک به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت شهری و روستایی در حال ساخت است که حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی سال گذشته در بخش مسکن مهر شهری و روستایی مقرر شد، افتتاح واحدهای مسکونی را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسانیم.

وی که معتقد است فعالیت وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن خوب بوده است گفت: به روایت برخی کارشناسان چنین برنامهی عمرانی در کشور وجود نداشته و میتوان گفت که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط در بخش تسهیلات و آورده در نظر گرفته شده است که این روند قابل توجه بوده و توانستهایم آن دسته از مردمی که درآمد پایین داشتند را با حداقل آورده صاحبخانه کنیم.