نبایداختلاف‌نظرها به جامعه منتقل شود
افکارنیوز

_ علاءالدین بروجردی گفت: در شرایطی که دشمنان به طراحی توطئه و تهدید علیه ملت‌مان در عرصه‌های اقتصادی، سایبری و فرهنگی می‌پردازند، مسوولان به خصوص مسوولان عالیرتبه باید اصل مهم وحدت کلمه و اتحاد را به عنوان یکی از اصول قرآنی مورد توجه قرار دهند اصولی که در طول انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام و رهبری بوده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به قرار گرفتن در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولان به خصوص مسوولان عالیرتبه باید اختلاف‌نظرهای خود را در جلسات در قالب تبادل‌نظر خارج از فضای عمومی جامعه حل و فصل کنند و با توجه به توصیه‌های مکرر رهبری این اختلاف‌نظرها را به صحن جامعه نکشند، چراکه این رویکرد نه تنها خلاف نظر رهبری است بلکه مردم نیز نسبت به این مساله حساس هستند.

بروجردی ادامه داد: همگی باید با تکیه بر رهنمودهای رهبری و اصل وحدت کلمه و اتحاد و انسجام در جامعه به این نکته توجه کنند که در هر اختلاف نظری بین مسوولان عالیرتبه فصل الخطاب کلام رهبری است.

وی با بیان اینکه کلام رهبری در اختلاف‌نظرهای ناشی از اجرای قانون نیز فصل‌الخطاب به شمار می‌آید، گفت: با توجه به اینکه قانون اساسی و قوانین موضوعه تکلیف مسوولان در عرصه‌های مختلف را مشخص کرده است، حتی اگر در برداشت از قانون جهت اجرا نیز اختلاف‌نظری وجود داشته باشد، کلام رهبری فصل الخطاب است. همچنین ساختاری که ایشان برای حل این اختلاف‌نظرها یعنی شورای حل اختلاف در نظر گرفته‌اند و طبق تدابیر رهبر معظم انقلاب نیز شکل گرفته نیز باید به عنوان فصل الخطاب در نظر گرفته شود. جمعی این موارد نشان می‌دهد که نباید به هیچ وجه شاهد کشانده شدن اختلاف‌نظرها به جامعه باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه همواره به دنبال سیاه‌نمایی و مخالفت با جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این شرایط نباید بهانه به دست دشمنان انقلاب اسلامی و رسانه‌های بیگانه بدهیم تا نتوانند از این بهانه سوءاستفاده کنند.

بروجردی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید بستر سوءاستفاده رسانههای بیگانه علیه کشور را آماده کنیم، البته اقدامات رسانههای بیگانه فاقد هرگونه ارزشی است و کار آنها آب در هاون کوبیدن است که تاثیری در اقتدار نظام نخواهد داشت ولی باز هم به هیچ وجه نباید شرایطی را ایجاد کنیم که دشمن بتواند از قبل آن سوءاستفاده کند.