افکارنیوز

_ یک منبع مصری به روزنامه «هاآرتص» گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور ایران، به وی گفت که سخنان ضد اسرائیلی وی به موضوع فلسطین آسیب می‌رساند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهور ایران خواست تا در مجامع عمومی بیشتر درباره موضوع تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ صحبت کند و کمتر درباره حمله علیه اسرائیل صحبت کند.

این منبع که مدعی شده از جزئیات دیدار روز چهارشنبه میان عباس و احمدی‌نژاد در قاهره مطلع است به هاآرتص گفت: عباس از رئیس جمهور ایران خواسته تا بیشتر درباره اهمیت تشکیل دولت فلسطینی صحبت کرده و کمتر درباره محو اسرائیل از نقشه خاورمیانه حرف بزند.

بر اساس گفته این منبع، عباس در این دیدار که در حاشیه نشست کشورهای اسلامی برگزار شد، این موضوع را برای همتای ایرانی خود شفاف ساخته که اسرائیل از اظهارات وی علیه فلسطینیان استفاده می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در این دیدار گفته برای کشوری نظیر ایران، مهم است که بیشتر درباره حقوق فلسطینیان، ضرورت پایان یافتن اشغالگری و تلاش برای تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ صحبت کند.