به گزارش افكارنيوز، شيعه آنلاين، نوشت: "اسفنديار رحيم مشايي " رئيس دفتر رئيس جمهور، طي مراسمي هفته گذشته در مورد "مكتب ايران " و "مكتب اسلام " سخن گفت. اين سخنان آقاي مشايي واكنش هاي بسيار متفاوتي در داخل و خارج از كشور داشت.

با بررسی اخبار و واکنش چهره های مختلف دینی، فرهنگی و سیاسی کشورمان که در یک هفته اخیر در مورد اظهارات " اسفندیار رحیم مشایی " در پایگاه های خبری منتشر شد، می توان به راحتی فهمید که اکثر قریب به اتفاق افراد در داخل کشورمان به شدت با این اظهارات مخالف بوده و هستند.

اما نوع پوشش خبری و واکنش مثبت به اظهارات اخیر رئیس سابق سازمان میراثفرهنگی کشور، در خارج از کشور تفاوتی زیادی با فضای داخل داشت. برای نمونه واکنش ها پایگاه خبری نزدیک به حزب بعثسابق عراق نگاهی گذرا می اندازیم. این پایگاه خبری به گونه ای اظهارات آقای " مشایی " را پوشش داده که گویا تریبون رسمی و مدافع اصلی وی است.

ناگفته نماند این پایگاه خبری بعثی که پس از فروپاشی رژیم دیکتاتوری " صدام حسین " راه اندازی شد، همواره به پوشش اخبار ضد ایرانی و ضد شیعی پرداخته است. این پایگاه خبری ضمن پوشش کامل اظهارات اخیر " رحیم مشایی " بر بخش هایی از این اظهارات که در مورد " مکتب ایران " و " مکتب اسلام " سخن گفته شده، تکیه بیشتری داشته و آن را پررنگ تر نشان داده است.

گفتني است عكس استفاده شده در اين خبر، دقيقا همان تصويري است كه پايگاه خبري وابسته به حزب بعث سابق عراق در خبر خود استفاده كرده است. اين خبر توسط برخي مطبوعات و سايت هاي خبري ديگر كشورهاي عربي ضدايران مانند اردن، مصر و غيره نيز دقيقا به همين صورت پوشش داده شد.