آرامش قبل از طوفان در فدراسیون
افکار گروه ورزشی:

وزنه‌برداری ایران طی چند سال گذشته در عرصه های جهانی و آسیایی درخشش خوبی داشته است و در همین المپیک لندن توانست اندکی لبخند را میهمان لبهای مردم کشور عزیزمان کند. اما این روزها فدارسیون حسین رضا زاده دستخوش حواشی است که با وجود آنها نمی‌توان خیلی آینده خوبی را برای پولادمردان کشورمان در رقابت‌های آتی متصور بود.

ملی‌پوشان مدال آور وزنه‌برداری ایران از جمله بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی و … که در سال‌های گذشته به خاطر فشار شدید تمریناتی که کوروش باقری در اردوی تیم ملی برای آنها در نظر گرفته بود، مصدوم هستند، این روزها به خاطر اظهارنظرات بعضاً احساسی و غیرمنطقی باقری به شدت دلخور و ناراحت هستند و کار تا جایی پیش رفته که حتی احتمال عدم حضور این نفرات در اردوی بعدی تیم ملی وزنه‌برداری هم وجود دارد.

البته سرمربی تیم ملی که از این موضوع خبر دارد، شاید دست پیش را گرفته و با علم به اینکه شاید شاگردانش به دعوت وی برای حضور در تیم ملی لبیک نگویند، آنها را اصلا به تیم ملی دعوت نکند. باقری هفته گذشته در گفت و گویی با تماشا در خصوص مصدومیت ملی‌پوشان وزنه‌برداری تأکید کرده بود که آنها باید زودتر به فکر رفع مصدومیت می‌افتادند، نه اینکه پس از ۶ ماه خوردن و خوابیدن بخواهند اوضاع را رو به راه کنند.

همین اظهارنظر از باقری کافی بود تا برخی از ملی‌پوشان المپیکی از جمله رستمی به این گفته سرمربی انتقاد کرده و چنین موضوعی را رد کنند که در این مدت فقط خورده و خوابیده‌اند.

با رجوعی به گذشته متوجه می شویم پیش از این نیز پس از اینکه ملی‌پوشان به پاداش‌ها و جوایزشان انتقاد کرده و خواهان پرداخت آن شدند، با سکوت و عدم حمایت باقری در این خصوص مواجه شدند، نکته جالب اینکه خود باقری پس از اینکه تعداد سکه‌هایش تنها مقدار اندکی با محمد بنا فاصله داشت، به شدت مسئولان امر را به باد انتقاد گرفته و گفته بود: " آقایان ۴ مدال وزنه برداری در المپیک را در خواب هم نمی دیدند. از المپیک ۱۹۷۶ تا قبل از المپیک ۲۰۱۲ لندن، وزنه برداری کلاً ۴ مدال کسب کرده است و به یک باره در لندن به همین تعداد مدال می آورد. بر همین اساس معتقدم که جایزه ای که به سرمربی اهدا شد، در شأن این تعداد مدال و نتیجه ای که کسب شد، نبود. این تعداد مدال در حالی به من پرداخت شد که در وزنه برداری مانند سایر رشته ها، ۵ مربی نداشتیم و فقط شخص " کوروش باقری " بوده است. "

باقری جنگ روانی با ملی پوشان مدال آور را آغاز کرده است و با این روش بعید است این جنگ به راحتی تبدیل به صلح شود. به نظر می رسد حسین رضا زاده جوان و بدون تجربه که یک شبه ره صد ساله را طی کرده است دو راه بیشتر در پیش نخواهد داشت٬ او باید یا فکری به حال کادر فنی تیم ملی و مرد همه کاره وزنه برداری در این روزها کند و یا دست روی دست بگذارد و همچون گذشته به باقری بها دهد و در نهایت وزنه برداری ایران را دچار ضربه ای جبران ناپذیر کند.