شکست میزبانان در لیگ قهرمانان اروپا
افکار -

در یکی از حساس ترین بازی ها یوونتوس توانست در اسکاتلند به پیروزی دست یابد و سلتیک را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. در این دیدار آلساندرو ماتری، کلودیو مارکیزیو و میرکو ووچینیچ برای بیانکونری گل زدند.

هر چند در نیمه نخست سلتیک شانس های گلزنی زیادی داشت ولی هیچ یک از این شانس ها به گل تبدیل نشد. سفید و سبزهای اسکاتلند که از تشویق پرشور هواداران خود در این دیدار سود می بردند در نیمه دوم هم هر چقدر به دروازه یوونتوس حمله کردند، نتوانستند قفل دروازه بوفون را باز کنند تا این که در دقیقه ۷۷ مارکیزیو تیر خلاص را بر پیکر سلتیک وارد کرد. در ادامه افه آمبروس، مدافع پراشتباه سلتیک در این دیدار روز بد خودش را تکمیل کرد و توپ را به بازیکنان یووه داد تا ووچینیچ در دقیقه ۸۳ کار را برای سلتیک در همین بازی رفت تمام کند. آمبروس روی گل اول یوونتوس نیز در این دیدار اشتباه مرگبار داشت. شاگردان کونته با کسب این نتیجه تقریبا صعود خود را به مرحله بعد قطعی کردند.

در دیگر دیدار این مرحله پاری سن ژرمن در اسپانیا دست به کار بزرگی زد و والنسیا را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت. در این دیدار ازگوئل لاوتزی ۱۰ و خاویر پاستوره ۴۳ برای شاگردان آنچلوتی گل زدند. عادل رمی(۹۰) برای والنسیا گلزنی کرد تا این تیم به بازی برگشت امیدوار باشد. در این دیدار زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۹۰ از زمین اخراج شد تا بازی برگشت را از دست بدهد.

به این ترتیب تیم های مهمان در شب اول از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر میزبانان خود به پیروزی های جالب توجهی دست پیدا کردند.

در ادامه بازی های این مرحله امشب(چهارشنبه) دو بازی برگزار می شود که رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان منچستر یونایتد است و شاختار دونتسک به مصاف بوروسیا دورتموند می رود.

نگاهی به نتایج:

سلتیک صفر - یوونتوس ۳

آلساندرو ماتری(۳)، کلودیو مارکیزیو(۷۷)، میرکو ووچینیچ(۸۳)

والنسیا یک - پاری سن ژرمن ۲

ازگوئل لاوتزی (۱۰)، خاویر پاستوره (۴۳)