پرده برداری از ضریح جدید امام حسین(ع)
افکار

- حسن پلارک اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی متخصصین هنرمند ایرانی و زحمات هیئت امنای ساخت و نصب ضریح بعد از کار گذاشتن پیکره چوبی تمامی پنجره‌های نقره‌ای بر روی این پیکره نصب شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اتمام سنگ کاری دور ضریح گفت: از آنجا که زائرین بی صبرانه مشغول اتمام کار نصب این اثر ارزشمند هستند همه مسئولان در تلاش‌‌اند تا حداکثر ۲۰ روز دیگر کار پرده برداری را با حضور مقامات جمهوری اسلامی و عراق انجام دهند.

پلارک در ادامه با برشمردن کارهای ستاد در کربلای معلی گفت: خوشبختانه همزمان با پرده برداری از ضریح جدید امام حسین(ع) کار سنگ کاری کف و دیوارهای حرم مطهر، آیینه کاری، کاشی کاری که توسط متخصصین ستاد بازسازی تحت عنوان طرح یا حسین ۱ تا ۴ نامیده شده به اتمام رسیده.

وی همچنین به طراحی پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که گنبد طلایی ابا عبدالله الحسین(ع) می بایست مرتفع شده تا از فاصله دور هم قابل مشاهده باشد، طرح ترفیع گنبد توسط شیفتگان اهل بیت در استان کرمان تهیه و کار ساخت آن آغاز شده است.

پلارک با بیان اینکه گنبد جدید ۷متر بلندتر از گنبد فعلی است که بر روی این گنبد نصب خواهدشد گفت: بحمدالله در همه حرمهای اهل بیت(ع) در ۴ شهر مقدس نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خادمین اهل بیت از ایران حضور و با سازماندهی و نظارت ستاد بازسازی در حال تلاش و فعالیت هستند