کنترل تلویزیون با اشاره یک انگشت!
افکار

- اگر این بار کنترل از راه دور تلویزیون خود را گم کرده اید، نگران نباشید چرا که با وجود فناوریهای جدید شما می توانید با نشستن روی کاناپه و تنها با حرکت یک انگشت در هوا نقش کنترل از راه دور را ایفا کنید.

یک شرکت فناوری اعلام کرده است که با نخستین فناوری اشاره و حرکت به صورت تجاری به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه‌های دیجیتالی را با نوک انگشت خود حتی از فاصله انتهای اتاق کنترل کنند.

این شرکت اعلام کرده است که فناوری جدیدش می تواند در تعداد بی حد و حصری از دستگاه ها از جمله تلویزیونها، رایانه ها، طراحیهای دیجیتالی و نمایشگرهای تحولی انقلابی ایجاد کند.

گیدئو ساموئل اظهار داشت که این فناوری ردیابی نوک انگشت برای مدتی درحال تکمیل و آزمایش بوده اما اکنون به عنوان یک محصول رسما وارد بازار شده که می تواند به همراه دستگاه های دیگر و یا یک دستگاه مستقل به کاربر خانگی ارائه شود.

این قابلیت ردگیری نوک انگشت با دقت بسیاری عمل می کند و حتی از فاصله چند میلیمتری تا ۵ متر را تشخیص می دهد.

این فناوری را می توان برای دستگاه های مختلفی چون تبلتها، رایانه ها و تلویزیونها بکار گرفت.

این سیستم با استفاه از پردازش تصویر در زمان واقعی و تطبیق آن با الگوریتمهای بصری به منظور ردگیری اشارات دست کاربر کار می کند و این اشارات را به فرمان تبدیل می کند. این فرمانها برای کنترل عملکردهای دستگاه به کار می رود.

این فناروی مبتنی بر نرم افزار است و از یک دوربین استاندارد استفاده می کند اما از قابلیت کار کردن با حسگرهای مادون قرمز و سه بعدی نیز برخوردار است.

این فناوری را می توان در سطوح مختلف در دستگاه ها ادغام کرد. کارکردن با آن ساده است و حتی می توان از آن سوی یک اتاق نشیمن بزرگ به تلویزیون فرمان داد.