آخرین آمار کشفیات موادمخدر از زبان وزیر کشور
افکار

- مصطفی محمد نجار در مراسم امحاء مواد مخدر در بندرعباس افزود: طی ۱۰ ماهه نخست سال بیش از ۱۵۸ کارگاه تولید شیشه منهدم، بیش از یک و نیم تن شیشه کشف، کنترل وضعیت تولید و قاچاق شیشه با تشدید صدور احکام و عملیات انتظامی انجام صورت گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: ۱۶۸ هزار قاچاقچی، توزیع کننده و عاملین مواد مخدر دراین مدت دستگیر و ۲۰۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شد.

همچنین بر اثر ۱۴۱۳ درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، ۱۵ نفر از اعضای نیروی انتظامی به شهادت رسیده‌اند.

نجار همچنین با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران افزود: تهدید‌ها برای مردم ما فرصت ساز است و حسن ملت ایران این است که از دل تحریم‌ها فرصت‌ها را شکار می‌کند.

وی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها خود اعتراف کردند که ادامه تحریم‌های ایران می‌تواند به ضرر آنها باشد چراکه گذر کامل ایران از ترحیم‌ها این ملت را بیش از پیش مقتدر و در راه مسیر خودکفائی موفق‌تر می‌کند.

محمد نجار با اشاره به اینکه بالاترین آمار کشف مواد مخدر در جهان به ایران تعلق دارد افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر در سطح جهان به ایران اختصاص دارد و با توجه به فراهم شدن تمامی بسترها از سوی دولت، این مبارزه با قوت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در کشور تمام توان و تمرکز خود را با تکیه بر امکانات موجود بر روی مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر گذاشته‌اند.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: باید شرایطی در کشور ایجاد کنیم تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود زیرا مواد مخدر به‌ عنوان یکی از عامل‌های اصلی در وارد آمدن آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی مطرح است و از همین رو مبارزه با این پدیده به طور مستقیم به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند.

رشد ۴۰ برابری تولید تریاک پس از حضور آمریکا در افغانستان

اصلاحیه قانون انتخابات پس از تایید شورای نگبان به دولت ابلاغ شده است

وزیر کشور گفت: استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رتبه اول و دوم کشف مواد مخدر کشور را در سالجای داشته اند و در دو ماه گذشته ۲۸ تن مواد مخدر در مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان کشف شد.

به گزارش ایسنا، نجار همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی به حوزه دریایی اضافه کرد: یکی از دلایل این امر انسداد مرزهای شرقی است که مقداری باقی مانده نیز درآینده به پایان خواهد می رسد.

وزیر کشور تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر با انسداد مرز ها، الکترونیکی کردن پایش مرز، انجام گشت های هوایی، ایجاد پاسگاها و موانع فیزیکی و امکانات بسیار زیادی را که در مرزهای شرقی و جنوب و غرب کشور در نظر گرفته شده دنبال می شود.

محمد نجار افزود: ایران در کنار کشوری همانند افغانستان که کانون تولید و کشت مواد مخدر است قرار دارد و این در حالی است که در کشورهای غربی تقاضا برای مواد مخدر در بعد قیمتی صد برابر است از همین‌رو با توجه به سودآوری بالا برای مافیای مواد مخدر ایران را برای عبور دادن محموله‌های خود انتخاب می‌کند که از این میان میزانی مواد نیز وارد کشور می‌شود که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه غربی ها سخنان فراوانی درباره اهمیت مبارزه با موادمخدر و حقوق بشر می زنند گفت: با تفاسیری که آنها از حقوق بشر و مبارزه بامواد مخدر دارند اما تا کنون کمک موثری در زمینه مبارزه با مواد مخدر به ایران نکرده اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: تا جایی که پس از حضور آمریکایی‌ها تولید تریاک در کشور افغانستان ۴۰ برابر شده است.

محمد نجار خاطرنشان کرد: بر این عقیده‌ایم که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌اللملی در راستای مقابله جامع با قاچاق مواد مخدر دستاوردهای بیشتری را در راه ریشه‌کنی این پدیده داشت.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به دلیل پایبندی به اصول اسلامی و اخلاقی، مقابله و مبارزه با مواد مخدر را امری مقدس می‌داند و از همین‌روست که بیشترین کشفیات در محدوده ایران صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی تاکنون هزینه‌های مادی و جانی زیادی را در این راه داده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: بهترین راه مبارزه بامواد مخدر تعامل وهمکاری کشورهای منطقه به ویژه ایران، افغانستان و پاکستان است که هم اکنون نیز تعامل و همکاری مناسبی داریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از پروژه‌های عمرانی نیز در بندرعباس بازدید داشته است، روند اجرای این پروژه‌های را مناسب و خوب ارزیابی کرد و افزود: هرمزگان با تدابیر استاندار در زمینه پذیرایی از میهمانان نوروزی نیز به آمادگی خوبی دست یافته است.

وزیر کشور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به قانون انتخابات و فعالیت احزاب در انتخابات پیشرو گفت: تمامی احزابی که طبق قوانین جمهوری اسلامی به ثبت رسیده‌اند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و منعی برای حضور احزاب نیست.

وی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون انتخابات توسط مجلس و شورای نگهبان افزود: در وزارت کشور به دنبال دستور رئیس جمهور برای اجرای این اصلاحیه امور مربوطه را آغاز کرده‌ایم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، پیش بینی می شود مردم حضوری گسترده و باشکوه در دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.