استقلال در حافظیه فال صدرنشینی می‌گیرد
افکار -

هفته بیست و ششم لیگ برتر از روز جمعه با برگزاری ۵ دیدار آغاز می شود که برنامه این دیدارها بدین شرح است:

* فجرسپاسی – استقلال(ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه حافظیه شیراز)

در دومین رونمایی از ورزشگاه حافظیه شیراز استقلال میهمان فجرسپاسی است. صدرنشین لیگ برتر که نفس رقبا را در پشت سر احساس می کند برای حفظ جایگاهش به دنبال سه امتیاز این دیدار خارج از خانه است. شاگردان امیر قلعه نویی با ۴۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و به مصاف فجری می روند که با ۳۳ امتیاز در جایگاه نهم ایستاده است.

فجر به خصوص در خانه همواره حریف سرسختی برای استقلال بوده و باید دید آیا زمین هموار حافظیه میهمان تهرانی را در رسیدن به موفقیت یاری می کند یا شاگردان سرهنگ یاوری ترمز موفقیت های استقلال را خواهند کشید.

* ملوان – فولاد خوزستان(ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه تختی انزلی)

در روزهای پرفراز و نشیب ملوان، شاگردان فرکی در تیم فولاد با قدرت در بالای جدول پیش می روند. با این حال بازی در انزلی و مقابل تماشاگران ملوان شرایط خاص خود را دارد. برای ملوانی ها که می خواهند در میان بالانشینان جدول باشند سه امتیاز این دیدار خانگی بسیار اهمیت دارد اما فولادی ها هم می دانند که از دست دادن امتیاز آنها را از کورس فشرده صدر جدول دور می کند. ملوان با ۳۵ امتیاز هفتم است و فولاد با ۴۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد اما با وجود فاصله ۱۰ امتیازی، سه امتیاز این دیدار برای ملوان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

* نفت آبادان – آلومینیوم هرمزگان(ساعت ۱۶ ورزشگاه تختی آبادان)

یک دوئل تمام عیار میان دو تیم فانوس به دست لیگ برتر؛ نفت آبادان با ۱۵ امتیاز در قعر جدول ایستاده و آلومینیوم با ۲۵ امتیاز چهاردهم است. بی تردید اگر بازنده این دیدار نفت آبادان باشد امیدها برای ماندن این تیم در لیگ برتر تبدیل به یاس خواهد شد. به همین دلیل شاگردان علی فیروزی یک فینال بزرگ را در خانه پیش رو خواهند داشت. در مقابل آلومینیوم نیز احساس خطر کرده و تبعات این احساس نیز گریبان اکبرمیثاقیان را گرفت و جایش را به پرویز مظلومی داد. اکنون مظلومی باید با تمام علاقه هایش به آبادان، برای ماندن تیم هرمزگانی در لیگ برتر نفت را قربانی کند.

حضور مظلومی در تیمی که ایمون زاید در آن حضور دارد از نکات جالب است و باید دید مهاجم پیشین پرسپولیس، سرمربی سابق استقلال را با گل‌هایش نجات می‌دهد و می‌تواند برای مظلومی مهره موثری باشد یا خیر.

* پیکان – سایپا(ساعت ۱۶ ورزشگاه پیکانشهر)

خودروسازان در شرایطی به مصاف یکدیگر می روند که هر دو شرایط چندان خوبی ندارند. پیکانی ها با ۲۳ امتیاز پانزدهم هستند و شرایط برایشان بحرانی است اما از بخت آنها، سایپا نیز اوضاع خوبی ندارد و با ۳۱ امتیاز دوازدهم است. همین فاصله امتیازی سبب می شود که با یک برد یا شکست در شرایط تیم ها تغییر به وجود بیاید. به همین دلیل هر دو تیم از این بازی پیروزی می خواهند و تساوی تاثیر چندانی برای آنها نخواهد داشت. این موضوع جدال شاگردان فیروز کریمی و مجتبی تقوی را به یکی از دیدارهای حساس هفته تبدیل می کند. با انتقال دیدارهای پیکان به پیکانشهر، این تیم برای اولین بار در این فصل در این ورزشگاه از حریف خود پذیرایی می‌کند.

* ذوب آهن – مس کرمان(ساعت ۱۶ – ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

ذوب آهن با ۲۲ امتیاز شانزدهم است و این تکلیف شاگردان فرهاد کاظمی را برای این بازی خانگی روشن می کند. آنها دیگر فرصتی برای اشتباه و از دست دادن امتیاز ندارند و باید سه امتیاز دیدار خانگی را بگیرند. در مقابل مس کرمان با ۳۴ امتیاز هشتم است و شاید کمی خود را به حاشیه امنیت رسانده اما فاصله امتیازی جدول نشان می دهد حتی یک شکست می تواند این حاشیه امنیت را از این تیم بگیرد بنابراین شاگردان لوکا بوناچیچ در اصفهان حریف سرسختی برای ذوب آهنی خواهند بود که برای بقا می جنگد.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته بیست‌وششم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۲۷ بهمن

فجر سپاسی - استقلال ساعت ۱۴:۳۰

ملوان - فولاد ساعت ۱۵:۱۵

نفت آبادان - آلومینیوم ساعت ۱۶

پیکان - سایپا ساعت ۱۶

ذوب آهن - مس ساعت ۱۶

یکشنبه ۲۹ بهمن

گهر دورود - تراکتورسازی ساعت ۱۵

راه آهن - داماش ساعت ۱۶

پرسپولیس - سپاهان ساعت ۱۷:۱۵

سه‌شنبه اول اسفند

صبا - نفت تهران ساعت ۱۵:۳۰