افکار

- سرهنگ مصطفی طلوعی با بیان اینکه چند یپیش زنی ۲۸ ساله به نام «ندا» با در دست داشتن مرجوعه‌ای از دادسرای زنجان به این پلیس مراجعه و از فردی به نام «امیرصالح» ۴۳ ساله به دلیل کلاهبرداری شکایت کرد.

وی با بیان اینکه این زن جوان که مدرس دانشگاه نیز بود در اظهارات خود از امیرصالح به علت روش ملک ثبت شده در عقدنامه و فریب در ازدواج شکایت کرد گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که امیرصالح با معرفی خود به عنوان کارآموز وکالت و دانشجوی دکترای حقوق خصوصی در شهر باکوی آذربایجان اقدام به فریب ندا برای ازدواج کرده بود.

رییس پلیس آگاهی زنجان افزود: امیرصالح در ادامه یک باب آپارتمان مسکونی را در اراضی پایین کوه زنجان به عنوان مهریه در عقدنامه ثبت و وکالت نامه رسمی(یا عزل) نیز در دفترخانه اسناد رسمی به نام شاکیه تنظمیم کرده بود که دربررسی‌ها مشخص شد که امیرصالح ۹ ماه قبل ار تاریخ عقد نکاح با شاکیه اقدام به فروش این ملک به شخص دیگری کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که امیرصالح به قصد و نیت کلاهبرداری(انگیزه مجرمانه) و فریب در ازدواج اقدام به ثبت ملک و تنظیم و کالتنامه رسمی کرده است گفت: در این راستا شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و برهمین اساس پس از چندی «امیرصالح» دستگیر شد اما در ابتدا منکر هرگونه فریب و کلاهبرداری بود و حتی سعی داشت که با طرح مسائل کذب مسیر تحقیقات را منحرف کند.

طلوعی افزود: با این که متهم سعی در منحرف‌کردن مسیر تحقیقات داشت اما با وجود مدارک و مستندات مربوطه و تحقیقات، سرانجام به بزه ارتکابی مبنی بر کلاهبرداری و فریب در ازدواج اعتراف کرد.

به گفته وی متهم به همراه پرونده متشکله در پلیس آگاهی به دادسرا منتقل و در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت