صدای کشتی گیران زن هم درآمد!
افکار -

پس از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد قصد حذف کشتی از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را دارد، جامعه جهانی کشتی بلافاصله به این تصمیم واکنش نشان داد.

صبح روز گذشته(سه‌شنبه) در جلسه‌ای که سران کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان سوئیس داشتند تصمیم به حذف کشتی، یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی المپیک از فهرست رشته‌های ورزشی این رقابت‌‎ها در سال ۲۰۲۰ گرفتند. کشتی از سال ۱۸۹۶ به رشته‌های المپیک راه یافته است.

کال ساندرسون، کشتی‌گیر آزادکار آمریکایی وزن ۸۴ کیلوگرم و دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۰۴ آتن گفت: با این کار تنها ممکن است غول خفته بیدار شود. فکر کردن به این موضوع بیمارم می‌کند و واقعا شنیدن چنین خبری ناراحت کننده است.

فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فیلا تمامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا هیات اجرایی و اعضای کمیته بین‌المللی را متقاعد سازد تا از تصمیم خود مبنی بر حذف کشتی منصرف شوند.

یانیس زاماندوریدیس، نماینده فدراسیون کشتی آلمان نیز در این خصوص گفت: با چنین تصمیمی گوشه‌ای از المپیک خواهد مرد.

خاسان باروف، دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۰۴ آتن که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی برای روسیه کشتی می‌گیرد نظر خود را در این مورد اینگونه عنوان کرد: شنیدن این خبر ذهنم را شکافت. روسیه در رقابت‌های المپیک لندن مدال‌های خوبی به دست آورد ولی این موضوع نه تنها برای روسیه بلکه برای تمامی کشورهایی که صاحب سبک در این رشته هستند دردناک است.

ناتالیا وروبیوا، کشتی‌گیر روس و دارنده ۲ مدال طلای المپیک در رشته کشتی آزاد زنان در وزن ۷۲ کیلوگرم، نیز به این موضوع معترض است و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، تراژدی بزرگی رقم خواهد خورد ولی فکر می‌کنم همه چیز درست شود. جامعه جهانی کشتی‌ باید تا آخرین لحظه برای حفظ جایگاهشان در المپیک مبارزه کنند.

ریچارد کاریون، عضو پیشین هیات کمیته بینالمللی المپیک نیز با اظهار تاسف از اتخاذ چنین تصمیمی در این خصوص گفت: به شخصه از شنیدن این خبر ناراحت شدم، دیگر چه برسد به کشتیگیران! دلم برای آن باشگاه کشتی میسوزد که با وجود نداشتن یک تشک استاندارد، سه کشتیگیرش واجد شرایط حضور در مسابقات المپیک میشود.