افکار- سعود الفیصل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با میخاییل اشپیندلگر، همتای اتریشیاش در ریاض با بیان اینکه کشورش مخالف تکثیر سلاحهای کشتار جمعی در خاورمیانه است، گفت که ایران اعلام کرده است روند مسالمتآمیزی را برای برنامه هستهییاش در پیش گرفته است که اگر این مساله نادرست باشد ایران با این مساله قوانین را نقض کرده و کشورهای دیگر هم همین روند را در پیش میگیرند.

بر اساس گزارش الشرق‌الاوسط، وی با اشاره به اینکه کشورها به دنبال عاری سازی منطقه از سلاح‌های هسته‌یی هستند، ادامه داد: ما هم به دنبال عاری سازی منطقه از سلاح‌های هسته‌یی هستیم. این سیاستی است که ما در پیش گرفتیم، سیاست نابودی سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه. این چیزی است که ما در خصوص ایران و سایر کشورها هم درصدد انجام آن هستیم.

فیصل گفت که کشورهای عربی، اسلامی، سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی هم همین مواضع را دنبال می‌کنند.

وزیر خارجه عربستان در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد: ضروری است که جایی بین ایران و جامعه جهانی به توافق برسیم. شایسته است که ایران قوانین بین‌المللی را دنبال کند به ویژه درخصوص " افزایش فعالیت‌های هسته‌یی‌اش " در منطقه.

روزنامه الحیات نوشت: فیصل با ارائه امتیازات به ایران در خصوص برنامه هستهییاش مخالفت کرد و از تهران خواست تا به قوانین بینالمللی متعهد باشد.