۱۰ سایت «پرمخاطب» از نگاه کاربران ایرانی
افکار

- یکی از معیارهایی که بر اساس آن می‌توان درصد موفقیت یک رسانه مجازی و سایت اینترنتی را در فضای وب بررسی کرد مراجعه به سایت الکسا به آدرس(www. alexa. com) است.

مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی رسانه‌های مجازی در سایت الکسا میزان «مخاطبان» یک سایت اینترنتی است که در ایران به ترتیب سایت‌های گوگل(www. google. com) یاهو(www. yahoo. com) بلاگفا(www. blogfa. com) ورزش۳(www. varzesh۳. com) میهن بلاگ(www. mihanblog. com) پیوندها(www. peyvandha. ir) پرشین بلاگ(www. persianblog. ir) خبرگزاری فارس(www. farsnews. com) ویکی‌پدیا(www. wikipedia. org) و کلوب دات کام(www. cloob. com) رتبه‌های اول تا دهم پربازدیدترین سایت‌‌های اینترنتی را دارا می‌باشند.

۱ - موتور جستجوگر گوگل

گوگل(google) نامی آشنا برای کاربران اینترنتی در سراسر جهان است که همه آن را به عنوان یک سرویس جستجوگر فضای مجازی می‌شناسند؛ گوگل در حال حاضر، ‌ عنوان پربازدیدترین وب‌گاه اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده است.

شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین(دانشجویان دکترای دانشگاه استنفورد) تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ به عنوان یک شرکت خصوصی ثبت شد.

گوگل ارت، نکسوس اس، جی‌میل، گوگل ترنسلیت، گوکل پلاس و یوتیوب از دیگر محصولات این شرکت آمریکایی هستند.

۲ - موتور جستجوگر یاهو

شرکت یاهو!(Yahoo Inc) ‏ که پیش از روی کار آمدن گوگل سایت بلامنازع فضای مجازی بود در ژانویه سال ۱۹۹۴ توسط جری یانگ و دیوید فیلو(فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد) تاسیس شد.

یاهو یکی از برترین سایت‌های اینترنتی است که امکانات متعددی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.

۳ - بلاگفا

بلاگفا یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات وب‌نوشت فارسی است که از ۱۶ آذر ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرد.

در بلاگفا می‌توان اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات را در قالب یک وبلاگ منتشر کرد؛ بلاگفا طی سال‌های سپری شده از عمر فعالیت خود، توانسته است سومین سایت پرمخاطب ایرانی شود.

۴ - سایت تخصصی ورزش ۳

سایت ورزش ۳ یکی از سایت‌های اختصاصی ورزشی کشور است که اخبار، نتایج، نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی کشور و جدول رده‌بندی لیگ‌های مختلف داخلی و خارجی فوتبال را پوشش می‌دهد.

۵ - میهن بلاگ

میهن‌بلاگ، یکی از دیگر ارائه‌دهندگان خدمات وب‌نوشت فارسی است که فعالیت خود را در تاریخ ۲۵ آبان سال ۱۳۸۴ آغاز کرد.

از مزایای میهن بلاگ می‌توان به قابلیت نمایش ویدیوهای سایت آپارات، مطلب ثابت، ارسال مطلب به آینده، تعیین گذرواژه برای دسترسی به مطالب، ابر برچسب، تهیه نسخه پشتیبان، صندوق پیام، صفحات جانبی، جستجو، نظرسنجی و لینکستان اشاره کرد.

۶ - سایت پیوندها

سایت پیوندها، سایتی است که پس از ورود به تارنماهای «فیلتر» شده، کاربران وارد آن می‌شوند؛ «پیوندها» را می‌توان سایتی پرمخاطب با مخاطبان «اجباری» دانست؛ البته بخش اعظمی از این سایت به معرفی سایت‌های خبری، ‌سرگرمی، علمی، وبلاگ‌های مفید اختصاص دارد.

۷ - پرشین‌بلاگ

پرشین‌بلاگ، نخستین ارائه‌دهنده خدمات وب‌نوشت تماماً فارسی است که در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۸۱ کار خود را رسما آغاز کرد. ورود پرشین‌بلاگ به فضای وب‌نوشت‌های فارسی، جهش ناگهانی در وبلاگ‌نویسی ایران ایجاد کرد.

۸ - خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس پربازدیدترین سایت خبری ایرانی است که در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. این خبرگزاری اخبار ایران و جهان را به چهار زبان فارسی، عربی، ‌ انگلیسی و ترکیه‌ای منتشر می‌کند.

خبرگزاری فارس دارای سرویس‌های خبری متعددی از جمله سرویس اجتماعی، اقتصادی، بین‌الملل، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، استان‌ها، فضای مجازی، عکس، صوت و تصویر، سیاست خارجی، دیدگاه، خواندنی‌ها، حماسه و مقاومت، دانشگاه، گفتگو، انرژی اتمی و اخبار ویژه است.

۹ - کلوب دات کام

سایت کلوب دات کام در تاریخ یکم دی‌ماه سال ۱۳۸۳ توسط موسسه تجارت الکترونیک صبا راه اندازی شد.

این سایت به گفته طراحان آن برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان و برای تبادل اطلاعات، نیازها، کالا و خدمات، آشنا شدن با همکاران، دوستان قدیمی و … طراحی شده است.

۱۰ - دانشنامه اینترنتی ویکی پدیا

ویکی‌پدیا(Wikipedia) ‏ یک دانشنامه اینترنتی چندزبانه است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند.

نام ویکی‌پدیا واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی(وب‌گاه مشارکتی) و انسیکلوپدیا(دانشنامه یا دائرةالمعارف) گرفته شده‌است.

ویکی‌پدیا، ‌ مالک سایت ویکی پدیا، هم اکنون چندین پروژه مشابه همچون ویکی‌واژه، ویکی‌نسک، ویکی‌گفتاورد و ویکی‌خبر را طراحی کرده است.



در راستای منویات رهبری و اهداف ارزشمند انقلاب گام برمی‌داریم



همانطور که در گزارش فوق مشاهده کردید؛ خبرگزاری فارس این افتخار را دارد که به عنوان هشتمین سایت پرمخاطب ایرانی، به روزترین اخبار ایران و جهان را مخابره کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس در خصوص فعالیت‌های این خبرگزاری با تاکید بر عدم ورود به یارکشی‌ها و به دسته‌بندی‌های سیاسی می‌گوید: در این خبرگزاری فارس قرار نیست از کسی تعریف و تمجید و یا انتقاد بی‌ جهت بکنیم.

وی همچنین بر این مسئله تاکید می‌کند که «خبرگزاری فارس را با افتخار یک رسانه اصولگرا می‌دانیم و در راستای منویات رهبری و اهداف ارزشمند انقلاب گام برمی‌داریم».

خبرگزاری فارس در پایان از مخاطبان خود و اعتماد آنها به اخبار این خبرگزاری تشکر میکند