کاهش ۵۰هزار تومانی قیمت سکه

افکار- امروز در بازار تهران قیمت انواع سکه و ارز در حال کاهش است به طوری که دلار با ۱۴۰ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته به ۳۵۸۰ تومان رسیده و یورو با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت، ۴۹۰۰ تومان درج قیمت شده است.

همچنین سکه طرح جدید به یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با دیروز ۵۰ هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

به گفته یکی از فعالان بازار ارز، کاهش التهابات سیاسی و روشن شدن زوایای طرح جدید بانک مرکزی برای خرید و فروش ارز، از علل اصلی سیر نزولی قیمت‌ها بوده است.

یکی از صرافان معتقد است در صورت ادامه این شرایط، در روزهای آینده سیر نزولی قیمت ارز و سکه ادامه خواهد داشت.

البته به گفته یکی از صرافان هم‌اکنون به دلیل تغییرات شدید قیمتی، خرید و فروش ارز در بازار تقریبا متوقف شده و تنها نرخ‌ها در تابلو صرافی‌ها درج می‌شود.

به گزارش فارس، یکی از بخش‌های مشخص شده در طرح بانک مرکزی نظارت و اعمال محدودیت خرید و فروش ارز در سامانه سنا است به طوری که فرد خریدار باید هدف خود از خرید ارز را اعلام و در سامانه ثبت شود.

بر اساس این طرح که بزودی اجرایی خواهد شد، در صورتی که فرد برای مسافرت، درمان یا سایر موارد ارز بخواهد دیگر نمی‌تواند مبالغ کلانی از صرافی اخذ کند. همچنین برای سایر نیازهای ارزی این محدودیت‌ها ایجاد خواهد شد و ارز پرداختی توسط صرافی‌ها بدون محدودیت نخواهد بود.

از طرف دیگر براساس این طرح، همه اطلاعات خرید و فروش ارز در سامانه درج میشود و در صورت عدم مطابقت اطلاعات با استانداردهای طراحی شده در سیستم، فاکتور صادر نمیشود و در این صورت امکان معامله خارج از این چارچوب وجود ندارد.