نبود خلأ قانونی برخورد با مزاحمین تلفنی و پیامکی
افکار

- سرهنگ پوراسد با اشاره به موضوع مزاحمت‌های تلفنی و ورود غیر اخلاقی برخی از افراد به حریم شخصی دیگران، گفت: بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی ذیل فصل ۱۸، در خصوص اعمال ضد عفت اخلاق عمومی آمده که هر کس تلفنی برای دیگران ایجاد مزاحمت کند از یک تا ۶ ماه حبس برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون خدمات قضایی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این موضوع که برخورد با افراد خاطی در صورت وجود شکوائیه صورت خواهد پذیرفت، اذعان داشت: بعد از اثبات موضوع و به دست آمدن عدله کافی برخورد قانونی باید با فرد خاطی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس با جرم مشهود بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کند، بیان کرد: از آنجا که این جرم غیر مشهود بوده باید برای آن پرونده قضایی تشکیل شود، متاسفانه عدم آگاهی به قانون باعثشده تا مردم برخورد با مزاحمان تلفنی را وظیفه پلیس بدانند و باری اضافه بر دوش ما ایجاد کنند.

معاون خدمات قضایی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت‌های تغییر در قوانین موجود در اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اظهار داشت: متأسفانه شرکت‌های اپراتور تلفن همراه دارای قوانین خاص خود هستند که این قوانین بازدارندگی لازم را در زمینه برخورد با متخلفان ندارد.

وی افزود: ما شاهد هستیم که شماره تلفن‌های مشتریان به فروش می‌رسد و همین عامل باعثمی‌شود تا حریم ها در این زمینه از بین برود.

سرهنگ پوراسد خاطر نشان کرد: قانون گذار باید در این بخش ورود پیدا کند و فشارهای لازم را برای تغییر قوانین شرکت‌های اپراتور وارد کند.

وی در گفتوگو با پایگاه خبری پلیس گفت: ما در زمینه مزاحمتهای تلفنی و پیامکی خلأ قانونی نداریم لذا پس از اقدام سریع شاکی در تشکیل پرونده میتوان فرد خاطی را دستگیر کرد به شرط آنکه قوانین در شرکتهای اپراتور تغییر کرده و بازدارندگی لازم ایجاد شود