افکار

- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در اجتماع مردم بستان آباد در مسجد جامع این شهر گفت: آمریکا رهبری تحریم‌ها علیه ایران را به عهده گرفته و مذاکرات با ۱ + ۵ را به بن بست کشانده است آن وقت می‌گوید می‌خواهیم مذاکره کنیم که در پاسخ باید گفت، اشتباه می‌کنید حرف ما با شما منطق انقلابی دارد.

وی افزود: همانگونه که رهبری فرمودند: «دیپلمات نیستم، بلکه انقلابی‌ام»، ما هم صریح و انقلابی می‌گوییم همانطور که در جنگ و دفاع مقدسمان به پیروزی رسیدیم در نبرد اقتصادی هم به آمریکا و غربی‌ها ثابت می‌کنیم که اشتباه کردند ایران را مورد تحریم قرار دادند و به فضل الهی، یاری ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تهدید تحریم را به فرصت شکوفایی اقتصادی ملت تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب باید نگاه کنیم چه چیزهای با ارزشی به دست آورده و به چه چیزهایی نرسیده‌ایم، آنچه به دست آمده را حفظ کرده و آنچه مانده را با شتاب دنبال کنیم، ادامه داد: آنچه به دست آورده‌ایم ابعاد بسیار وسیعی دارد و شامل آزادی، مردم سالاری دینی، امنیت و قدرت دفاعی بزرگ و بازدارنده است و ما در این زمینه‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم.

رضایی اظهار کرد: شکر نعمت‌ها، استفاده درست از آنهاست، یعنی امروز باید زندگی، اقتصاد و فرهنگ کشور را درست کنیم، اگر بخواهیم شکر رهبری نظام و استقلال و آزادی را به جا بیاوریم نباید بیکاری و گرانی داشته باشیم و باید از همه ظرفیت‌های بزرگ موجود در کشور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط بازی‌های سیاسی و ایجاد درگیری کفران نعمت است، آن هم در حالی که دشمن از راه تحریم اقتصادی وارد شده و ضروری است که باید به سرعت نقطه ضعف خود را در اقتصاد به نقطه قوت تبدیل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حرف من شعار نیست بلکه با مطالعه می‌گویم. ملت ایران می‌تواند از این گردنه عبور کند، چون در آن ظرفیت‌های بزرگ و مهم‌تر از همه ظرفیت نیروی انسانی فهیم وجود دارد و باید به این نیرو و به خصوص جوانان میدان داده شود تا مانند دوران دفاع مقدس شگفتی ساز و فرشته نجات ملت باشند.

وی گفت: پول ملی هر کشور مثل پایتخت اقتصادی آن کشور است و امروز دشمنان می‌خواهند به پایتخت اقتصادی ایران حمله‌ور شوند که ما باید با تکیه بر توانمندی‌های خود مقابل آنها ایستاده و پشیمانشان کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: زیر سایه نظام اسلامی می‌توانیم بهترین کشور دنیا را درست کنیم چون انسان‌های فهیم، معادن، موقعیت ژئوپلیتیک و ظرفیت‌های بی‌شمار دیگری را داریم که با مدیریت بهتر و مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ می‌توانیم به این مهم برسیم.

وی گفت: انشاءالله در سالهای آینده پیروزی مجدد ملت ایران رقم خواهد خورد و هنگامه پیروزی صداقت و عشق بر فریبکاری، بازیهای سیاسی و فشارهای ظالمانه بین المللی فرا خواهد رسید.