افکار -

برد برابر لبنان آنقدرها نباید ما را شگفت زده و یا شادمان می کرد، اما با هنرنمایی ملی پوشان و کی روش در بازی رفت ایران و لبنان در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی، این برد ۵ بر صفر را طوری جلوه داد که گویی برزیل را شکست داده ایم!

اصولا مردم خیلی فراموشکار هستند و یادشان رفته بود لبنان از اول هم عددی نبود!

پیش از این نیز پرسپولیس از این تکنیک استفاده کرده بود، این تیم که قاعدتا فقط وقتی قهرمان می شود باید هوادارانش شادمان شود و عدم سقوطش به لیگ یک چندان چیز عجیب و غریبی نیست؛ این روزها وقتی هوادارنش مطمئن شدند که به لیگ اول سقوط نمی کند شادمان شدند!

اصولا مردم خیلی فراموشکار هستند و یادشان رفته بود پیش از این پرسپولیس همیشه مدعی " قهرمانی " بود.(البته منظورمان از " قهرمانی در جمله فوق؛ " قهرمانی در لیگ برتر " است و نه " محسن قهرمانی "!!)

این اتفاق پیش از این در اقتصاد به وفور دیده می شد! اینکه هنر داشته باشی یک خبر معولی و یا حتی بد را طوری بدهی که طرف خوشحال شود!

مثلا وقتی می خواهی پراید ۱۲میلیون تومانی را گران کنی؛ بهترین راهکار این است که چند هفته ای پراید به بازار عرضه نکنی، پراید می شود ۲۰ تومان؛ بعد با ۱۰۰۰ منت اعلام می کنی که پراید ۱۶میلیون و هفتصد تومان است!

اصولا مردم خیلی فراموشکار هستند و یادشان رفته بود پراید تا چندماه پیش ده دوازده میلیون بیشتر نبود!

یا مثلا عیدی ۷۰هزار تومانی دولت که با هزار منت پرداخت می شود و مردم یادشان رفته است که این هفتاد تومان نه عیدی، بلکه قسمت بسیار ناچیزی برای جبران کاهش قدرت خریدشان است که شرایط اقتصادی –که دولت ایجا کرده بود - باعثو بانی آن بود.

و اصولاً مردم …


عصرایران -