افکار- حجت الاسلام علي فلاحيان وزير سابق اطلاعات در گفت وگو با زندگي تصريح كرد: شركت اصلاح طلبان در انتخابات منتي بر كشور و مردم نيست و اگر منتي هم باشد مردم و نظام بايد بگويد كه اجازه حضور آنها در انتخابات را داده است.


وی همچنین تاکید کرد: اصلاح طلبان از مردم و کشور طلبکار نیستند که بتوانند شرط بگذارند. اماحرف از شرط می زنند تاخودشان را بالا ببرند و برای خودشان کلاس بگذارند.


فلاحیان همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور که تحت فشارهای سنگینی از دنیای غرب هستیم ضرورت اتحاد و تعامل برای حضوری پرشور در انتخابات بیش از پیش است. چه اینکه باید تلاش کنیم همه سلیقه ها در انتخابات حضور داشته باشند تا همه مردم تمایل و گرایش به حضور درصحنه انتخابات را داشته باشند.


وی ادامه داد: برخی تخریب ها و حرفهایی که گروه های سیاسی در آستانه انتخابات می زنند فقط باعثدلسردی می شود و بهتر است به جای دشمن تراشی خیالی که نتیجه آن ضربه زدن به انتخابات است به توصیه های مقام معظم رهبری گوش دهند.


حجت الاسلام فلاحیان تاکید کرد: طبق توصیه های مقام معظم رهبری درآستانه انتخابات بداخلاقیهای سیاسی که متاسفانه رایج شده باید کنار گذاشته شود و رقابت سالم میان کاندیداها شکل بگیرد.



حجت الاسلام علی فلاحیان در ادامه با اشاره به پیشنهاد اخیر آمریکا مبنی بر مذاکره با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ارایه پیشنهاد از سوی آمریکا از روی اراده سیاسی و حسن نیت نیست، این در حالی است که اگر آمریکایی ها حسن نیت دارند حداقل تحریم های یکجانبه ای که علیه ملت ایران از ابتدای انقلاب اعمال کرده اند را لغو کنند.


وزیراسبق اطلاعات خاطر نشان کرد: غرب در زمینه لغو تحریم های یکجانبه مطرح می کند که این تحریم ها از سوی سازمان ملل اعمال شده است این در حالی است که تحریم های یکجانبه ای که از ابتدای انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده و هر روز تشدید می شود یک نشانه است تا نشان دهد که اظهار برای مذاکره نوعی حقه بازی و دروغگویی است.


عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام اعتماد ساز آمریکا برای حضور در پای میز مذاکره، تصریح کرد: آنطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند ابتدا آن ها باید حسن نیت خود را نشان دهند و حداقل ابراز حسن نیت نیز آن است که تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند.


فلاحیان در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیرگذاری راه اندازی نسل جدید سانترفیوژ ها از سوی جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات قزاقستان نیز اظهار داشت: در حال حاضر آمریکایی ها اینطور فکر می کنند که ایران به لحاظ قدرت نظامی در مرحله ای است که دیگر نمی توان با آن مقابله کرد، این در حالی است که ما نیز به دنبال همین موضوع بودیم.


وزیر اسبق اطلاعات یادآور شد: ما نیز می خواستیم که آمریکایی ها، اروپایی ها و دشمنان جمهوری اسلامی بدانند که حمله کردن به ما برای آن ها پرهزینه و بی نتیجه خواهد بود.


عضو مجلس خبرگان رهبری به راه اندازی نسل جدید سانترفیوژ ها اشاره کرد و گفت: با این نوع پیشرفت های علمی روز به روز برای غرب تثبیت می شود تا دیگر به فکر حمله به ایران نباشند و از فاز جنگ روانی خارج شوند.