افکار

- یدالله صادقی در حاشیه آغاز به کار اولین نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی در جمع خبرنگاران گفت: پسته تولید داخلی کشور است اما به دلیل اینکه یک محصول صادراتی بوده و با توجه به اینکه تفاوت قیمت پول داخلی و ارز خارجی دچار نوسان شده است، تولیدکنندگان صادرات را با صرفه تر از عرضه داخلی می دانند.

وی افزود: قرار بر این است که جلسه ای با اتحادیه صادر کنندگان خشکبار برگزار شود و در آن توافقی مبنی بر اینکه پسته با قیمت مناسب دراختیار نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا قرار گیرد، حاصل شود اما اگر این توافق صورت نگیرد به احتمال زیاد دولت صاردات پسته را متوقف می کند.

این مقام مسئول از برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور خبر داد و افزود: این نمایشگاهها مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال را برآورده خواهند کرد.

صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی در مصلا گفت: تلاش داریم تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کنیم که بر این اساس مرغ گوشت قرمز و برنج با قیمت های مصوب عرضه خواهد شد.

به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۵ هزار و ۱۰۰تومان و گوشت قرمز بسته بندی شده گرم ۲۱ هزار تومان است، ضمن اینکه گوشت قرمز گوسفندی تولید داخل گرم نیز به قیمت ۲۶ هزار تومان عرضه می شود.