پرسپولیس به رده ششم رسید
افکار

- آخرین دیدار معوقه از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۷:۱۰ امروز چهارشنبه بین تیم های فوتبال پرسپولیس و گهر دورود در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان سرخپوشان تهرانی موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ گهر را شکست دهند.

در این دیدار که به قضاوت سعید بخشی زاده و در حضور کمتر از ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد، شاگردان یحیی گل محمدی نیمه اول را با تنها گل دقیقه ۱۸ غلامرضا رضایی به سود خود به پایان بردند اما در شروع نیمه دوم غافلگیر شدند و دروازه خود را به روی شاگردان محمد مایلی کهن بازشده دیدند.

در دقیقه ۴۸ این دیدار حامد پورعمرانی با استفاده از تعلل مدافعان پرسپولیس درون محوطه جریمه با شوتی زیبا دروازه نیلسون را باز کرد و در حالی که پرسپولیسی ها به فکر رسیدن به گل دوم بودند، این گهری ها بودند که شوک دوم را هم به سرخپوشان تهرانی وارد کردند و در دقیقه ۵۶ توسط مجید خمیس به گل رسیدند.

پس از این گل پرسپولیسی ها حملاتشان را بیشتر کردند و هر چند برنامه ویژه ای برای رسیدن به دروازه گهر نداشتند و اکثرا با ارسال از جناحین روی دروازه حریف خطرساز می شدند، اما در نهایت موفق شدند در دقیقه ۶۹ توسط هادی نوروزی به گل تساوی دست پیدا کنند.

با رسیدن سرخپوشان به این گل تلاش بازیکنان برای رسیدن به گل برتری آغاز شد و در شرایطی که هواداران منتظر شنیدن سوت پایان بازی و رقم خوردن یک تساوی دیگر برای پرسپولیس بودند، " پروویچ " در دقیقه ۹۰ با شوتی تماشایی دروازه شاگردان مایلی کهن را برای سومین بار باز کرد.

در دقیقه دوم وقت های اضافه در شرایطی که گهری ها توپ بلندی را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرده بودند، سرخپوشان در یک ضد حمله توپ را برای هادی نوروزی ارسال کردند که حرکت وی داخل محوطه جریمه با خطای مدافع گهر همراه بود. سعید بخشی زاده این صحنه را پنالتی اعلام کرد. این ضربه را حسین ماهینی به تیر دروازه زد تا سرخپوشان دقایق پایانی را با استرس پشت سربگذارند.

پرسپولیس با این پیروزی ۳۵ امتیازی شد و با جهشی چند پله ای و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به صبای قم در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفت. گهر دورود هم با ۱۸ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند.