معاون وزير مسکن و مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پايان امسال در کل کشور آماده تحويل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در بجنورد افزود: در سال گذشته ۵۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر افتتاح شد و با توجه به اینکه دولت در این بخش سرمایه گذاری و تسهیلات مناسبی اختصاص داده، امسال ساخت و ساز مسکن ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: حدود ۹۰۰ هزار واحد در حال ساخت است که از این تعداد فوندانسیون بیش از ۴۰۰ هزار واحد ریخته شده است.

او بیان کرد: سال گذشته با دستور رئیس جمهور طرح مسکن مهر در بافت های فرسوده شروع و برای نوسازی ۳۹هزار و ۵۰۰ واحد فرسوده تسهیلات ۱۵۰میلیون ریالی اختصاص داده شد.

او اظهار داشت: امسال هم برای ۶۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور و ساخت و سازهای صنعتی و فن‌آوری‌های جدید ساختمانی تسهیلات ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیون ریالی اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر مسکن خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که مردم محور اصلی احیا بافت فرسوده هستند، بنابراین از کلیه امکانات و ابزارات لازم برای تسریع نوسازی بافت های فرسوده استفاده می کند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۶۵هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور شناسایی شده که حدود ۳۷ درصد این محدوده مطالعه شده و نقشه های اجرایی آن آماده شده است. از جمله بسته های حمایتی و تشویقی تسهیلات ارزان قیمت بدون سپرده است که تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال با سود ۱۲ درصد برای هر واحد پرداخت می شود.

به گفته او یکی از اقدامات جدید دولت برای تسریع در روند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، تصویب ودیعه اسکان موقت است که این بسته حمایتی نهضتی عظیم و تحولات گسترده‌ای در بافت های فرسوده ایجاد می کند که به صورت وام دوساله و متناسب با قیمت اجاره در استان‌ها متفاوت است.

صادقی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کرد: قیمت مسکن مهر ثابت می‌ماند و حتی هدفمند کردن یارانه ها که افزایش نرخ مصالح را در پی دارد، تاثیری بر افزایش قیمت مسکن نخواهد داشت.

این مقام مسوول اشاره کرد: دولت با تدبیر خود قیمت مسکن را ثابت نگاه داشته است و با پایین آوردن قیمت ها، قرار دادن زمین مجانی در اختیار تعاونی ها قیمت‌ها تغییری نمی‌یابد. این در حالیست که سال به سال شاهد روند افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم.

وی افزود: قبل از دولت نهم بیش از دولت فعلی ساختمان ساخته شد، اما این ساخت و سازها در انحصار چند پیمان کار خاص بوده که باعثشد بازار گرمی خوبی در خصوص مسکن ایجاد شود، اما دولت نهم با سیاست دادن زمین مجانی و تسهیلات ارزان قیمت، بازار فروش مسکن را کنترل کرد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص سندهای مالکان مسکن مهر نیز توضیح داد: با تدابیر وزارت مسکن و شهرسازی این سندها پس از دو سال ساکن شدن در مسکن به صاحبش واگذار می شود و مالکان می‌توانند اقدام به خرید و فروش مسکن کنند.

وی در خصوص مسکن مهر در خراسان شمالی بیان کرد: روند پر شتاب این طرح در استان حاکی از فعالیت مسوولان دلسوز و پرتلاش است و برنامه تبیین شده تا پایان امسال نیز حاکی از افتتاح شش هزار واحد مسکونی در گلستان شهر بجنورد است.

وي اظهار داشت: بازديدهايي که تا کنون صورت گرفته نشان داده پروژه ها از کيفيت و استحکام بالايي برخوردارند و مصالح بکار گرفته شده در نازک و سفت کاري بر اساس مشخصات فني است .