به گزارش افکارنیوز به نقل از برنا، شب گذشته شبکه سوم سیما در اقدامی تأمل برانگیز به جهت پیگیری عدم پرداخت مالیات دستمزد ۸۰۰ میلیون تومانی علی دایی برنامه دعای کمیل دومین شب جمعه ماه مبارک رمضان و بخشی از برنامه های ویژه سحر خود را حذف و به جای آن ۲ ساعت از پخش سیما را در اختیار علی دایی و قرارداد چند میلیارد تومانی او گذاشت.
این ماجرا از آنجا شروع شد که علی دایی طی یک هفته گذشته در رسانه ها اعلام کرد که در اعتراض به حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال از مسئولین صدا و سیما تقاضای ۳۵ دقیقه وقت دارد تا مستنداتش را برای مردم ارائه کند.
جزئیات ماجرا نیز از این قرار بود که دایی به پرداخت دستمزد کامل یکساله خود اعتراض داشت و معتقد است فدراسیون می بایست دستمزد سه ساله دایی را علی رغم عدم حضور وی در تیم ملی(بیش از دو میلیارد تومان) پرداخت نماید.
وی پس از حضور در ویژه برنامه ۹۰ اعلام نمود که مشکل اساسی اش عدم پرداخت بیمه دستمزدش از سوی فدراسیون است و معتقد است که مالیات حقوق و دستمزد سرمربی تیم ملی به عهده فدراسیون فوتبال می باشد که این مساله با تعجب و انتقاد مجری برنامه هم روبه رو شد.
اما نکته جالب در برنامه شب گذشته روشن شدن رقم قرارداد سرمربی اسبق تیم ملی است یعنی رقمی در حدود ماهی ۵۰ میلیون تومان(۶۰۰ میلیون تومان در سال) به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان برای راه یابی به دوره های بعد و پاداش های موردی در حدود ۵ میلیون تومان برای هر بازی که ازاین رقم، ۸۰۰ میلیون تومان به وی پرداخت شده است.
مدیران شبکه سه شب گذشته تشخیص دادند برای رفع دغدغه سرمربی فعلی پرسپولیس به جای ۳۵ دقیقه، ۲ ساعت از پخش زنده صدا و سیما را به وی اختصاص دهند و با حذف دعای هفتگی کمیل در شب جمعه ماه رمضان و برخی ویژه برنامه های سحر به مصائب این فوتبالیست خوش اخلاق! رسیدگی نمایند و این معضل فراگیر را حل و فصل نمایند اما لابه لای حرف های دایی نکات جالبی نیز وجود داشت که برخی از آنها عبارتند از:
* دایی برای آن که ثابت کند آدم مادی و پول پرستی نیست و دغدغه اش در این ماجرا به هیچ عنوان مالی نیست، از احداثیک مدرسه بزرگ در اردبیل و آمادگی اش برای احداثیک یتیم خانه روبه روی ساختمان فدراسیون فوتبال خبر داد.
* وقتی مجری تلویزیون از رقم ۸۰۰ میلیون تومانی قرارداد دایی شگفت زده شد، وی با عصبانیت اعلام کرد هر کس در این مملکت به تناسب زحمتی که می کشد و جایگاهی که دارد دستمزد می گیرد و این پول ها اصلا عددی نیست.
* علی دایی همراه یک تیم کامل از وکلا و همراهان به استودیو شبکه سه آمده بود و علی رغم زنده بودن برنامه این همراهان هرچند دقیقه یکبار به وی مشاوره کتبی و شفاهی می دادند که این مساله در چند مورد با اعتراض عوامل برنامه روبه رو شد.
* علی دایی خود را فردی آرام و منطقی معرفی نمود و در بخشی از برنامه با عصبانیت از مجری پرسید که چه کسی گفته برخورد من تند و با عصبانیت است.
* سوال پیامکی شب گذشته برنامه ۹۰ در مورد زمان حضور دایی در تیم ملی بود که بیش از دو میلیون نفر در این مسابقه شرکت کردند و بیش از ۷۰ درصد آنان با زمان حضور دایی در تیم ملی مخالف بودند.
*دایی در پاسخ به پرسش رییس کمیته استیناف فدراسیون که شما چه طور در برابر کاری که انجام نداده اید انتظار مزد دارید اعلام نمود در تمام دنیا همین طور است و سرمربی ها دستمزد قرارداد کامل خود را دریافت می کنند حتی اگر از تیم اخراج شده باشند که این پاسخ دایی با انتقاد عادل فردوسی پور و ذکر مثال هایی از سوی او در خصوص نقض این ادعای دایی روبه رو شد.
*گفتنی است در یکی از بندهای قرارداد دایی با فدراسیون فوتبال که توسط خود وی در رسانه به نمایش درآمد، آمده است که پرداخت دستمزد سال های دوم و سوم قرارداد، تنها با مذاکره طرفین و توافق دو طرف بر رقم قرارداد و نحوه پرداخت آن می باشد و در صورت عدم توافق قرارداد فسخ می شود که دایی در برنامه شب گذشته نتوانست هیچ گونه مدرکی دال براین توافق ارائه نماید و صرفا اعلام کرد من به صورت شفاهی توافق کردم.
نکته جالب توجه فارغ از برتری و اولویت های موجود در صدا و سیما در مقایسه ادعیه ماه رمضان و شب جمعه و ماجرای دستمزد علی دایی، این است که شبکه سوم سیما برای برنامه هایی از قبیل "دیروز، امروز، فردا" که با استقبال گسترده ای روبه رو شده حتی در دادن دقایقی وقت اضافه خودداری می کند و یا در موارد متعدد پخش سخنرانی های زنده را به بهانه کمبود وقت قطع می نماید اما برای دلخور نشدن یک فوتبالیست _که لااقل در برهه ای از زمان بسیاری عملکرد او را عامل راه نیافتن تیم ملی به جام جهانی می دانستند و می دانند_ ساعت ها پخش زنده سیما را در اختیار او قرار می دهند که به گفته خودش این پول ها در برابر دارایی فعلی اش هیچ هستند و او تنها به خاطر اثبات ادعایش به تداوم رسیدگی به این پرونده اصرار دارد.