افکار

- وزارت خارجه انگلیس تحلیل خود را دراین باره در اختیار رادیو فردا قرار داد که وبسایت این رادیو نیز آن را منتشر کرد و سپس جرس ارگان فتنه گران در لندن به نقل از رادیو فردا همین مطلب را منتشر کرد تا ارتباط رسانه های به ظاهر مستقل ضدانقلاب با یکدیگر و همچنین با مراکز دولتی در غرب آشکارتر شود.
در مطلب تهیه شده از سوی وزارت خارجه انگلیس ابتدا به نقل از «رسانه ها»(!؟) ادعا شده ایران کمک چند میلیارددلاری به سوریه داده و سپس براساس این ادعای خود جعل کرده، توضیح می دهد که با این پول ها می شد کلاس و مدرسه ساخت، به میراثفرهنگی رسیدگی کرد، جاده ساخت و…
وزارت خارجه انگلیس و ارگان سازمان جاسوسی آمریکا توضیح نداده اند که اگر لالایی بلدند، چرا خوابشان نمی برد و میلیاردها دلار پول را خرج مداخله در امور کشورهای مختلف خاورمیانه(از ایران و عراق و افغانستان و سوریه و لبنان تا تونس و لیبی و مصر و بحرین و یمن و…) می کنند و برای مثال در آمریکا خرج ۵۰ میلیون نفر گرسنه مطلق که برای یک وعده غذایی هم محتاج اعانه و کوپن غذا هستند، نمی کنند؟ آنها رندانه مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و سوریه را نیز به عنوان کمک مالی ایران به سوریه جا زده اند؟
در عین حال باید تصریح کرد که ایران جنگ سوریه را جنگ جهان اسلام و محور مقاومت با محور صهیونیستی - آمریکایی و ارتجاع وابسته می داند. به تعبیر دیگر این جنگ ادامه همان جنگ نیابتی است که شیمون پرز در جریان آشوب افکنی سال ۸۸ با ایران دایر کرد و تودهنی سختی خورد. صهیونیست ها و آمریکایی ها و برخی مقامات انگلیسی بارها تصریح کرده اند که یکی از دلایل اصلی حمله به سوریه، تسویه حساب با ایران و ضعیف کردن قدرت جمهوری اسلامی و محور مقاومت است. به این ترتیب سوریه و لبنان و فلسطین عمق استراتژیک و خط مقدم دفاعی جمهوری اسلامی است. با این وجود نوع کمک جمهوری اسلامی به سوریه، کمک فکری و مشورتی و راهبردی است که از جمله در تشکیل جیش الشعبی و بسیج مردمی علیه گروه های مسلح وارداتی جلوه گر شده و رویای پنبه دانه صهیونیسم مسیحی برای فتح چند هفته ای سوریه را به کابوس و ناامیدی ۲ ساله تبدیل کرده است.
اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه انگليسي ها در طول ۱۵۰ سال يكي از غارتگران اصلي منابع زيرزميني و مالي و اقتصادي ملت ايران بوده اند.