پروین: دیشب رویانیان راحت خوابید
افکار -

علی پروین در خصوص بازی با سپاهان و شرایط پرسپولیس صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

مثل اینکه پیش‌بینی شما از بازی با سپاهان درست از آب درآمد؟

من حرف عجیب و غریبی نزدم، فقط گفتم شیر همان شیر است و هیچ‌وقت نمی‌توان اسم او را عوض کرد. حالا پرسپولیس هم همیشه پرسپولیس است. شاید به خاطر برخی اتفاقات این تیم به نتایج دلخواه نرسیده اما بازیکنان‌مان هرکدام در تیم‌هایی که بازی می‌کردند از خط دروازه گرفته تا نوک حمله همه وزنه‌ای بودند.

این را به خاطر برد مقابل سپاهان می‌گویید؟

اصلاً اینطور نیست، درست است پرسپولیس یک روز متفاوت و سرتاپا انگیزه را داشت و نتیجه‌اش هم یک بازی طوفانی، هجومی و خارق‌العاده مقابل سپاهان بود. پرسپولیس در ۱۰ دقیقه اول ۳ موقعیت داشت. اصلاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود.

پس چرا دقیقه ۹۳ به گل رسید؟ ‌

بالاخره فوتبال همین است، قابل پیش‌بینی نیست. پرسپولیس یک گل زد، ۴ گل هم نزد. خود سپاهانی‌ها هم به این موضوع شهادت دادند. بچه‌ها فعل خواستن را خوب صرف کردند و هیچکس برای خودش بازی نکرد. همه برای تیم بازی کردند، فکر کنم رویانیان دیشب راحت خوابید. چون خیلی زجر کشیده است.

سپاهان را چگونه دیدید؟

هر تیمی مقابل پرسپولیس بازی می‌کند باید بداند که کار راحتی ندارد حتی اگر این تیم بالای جدول هم نباشد. سپاهان روز خوبی نداشت و مات و مبهوت به هنرنمایی بازیکنان پرسپولیس نگاه می‌کرد. به نظرم بچه‌ها خوب خودشان را ثابت کردند.

معلوم است از بازیکنان خیلی راضی هستید؟

ببینید بازیکنان ما چه کسانی هستند، کریم انصاری‌فرد خودش یک تنه فصل قبل سایپا را قهرمان کرد، سیدجلال حسینی، بنگر، پولادی، ماهینی و حتی نورمحمدی بهترین‌های لیگ ما هستند و مانند یک دیوار از دروازه پرسپولیس دفاع می‌کنند. خط هافبک قرمزپوشان نیز نیاز به تعریف ندارد چون کارایی خود را نشان داده، در خط حمله نیز بازیکنان خوب و فرصت‌طلبی هستند. پس پرسپولیس تیم کاملی است و فقط حسرت نیم‌فصل اول را می‌خورد.

آیا این تیم می‌تواند کسب سهمیه کند؟

بله چرا نمی‌شود، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است‌، انشالله با تفکرات یحیی و تلاش همه بازیکنان این اتفاق می‌افتد. یحیی در طول این مدت خیلی خوب بچه‌ها را به هم نزدیک کرده، دلش برای پرسپولیس می‌سوزد و از همه مهمتر دیسیپلین و نزدیکی خوبی با بازیکنان دارد. وقتی این فاکتورهای یحیی را می‌بینم می‌گویم ای خدا چرا نیم‌فصل اول را از دست دادیم. اما خدا را شکر جام حذفی هم داریم و بچه‌ها امید را بیشتر برای موفقیت در جام حذفی زنده کردند. اصلاً هرچه بگویم کم است در بازی مقابل سپاهان بچه‌ها از لحاظ روحی و روانی و در خدمت بودن تیم، زمین تا آسمان فرق داشتند و مزد تلاش خود را در زمین گرفتند. مهم سه امتیاز بود. من شک ندارم که پرسپولیس امسال می‌تواند هم جام بگیرد و هم سهمیه آسیا را، به شرطی که همیشه مثل بازی با سپاهان باشد و ترسو نباشد چون مردم عاشق فوتبال هجومی هستند.

اگر پرسپولیس برنده نمی‌شد هم این حرف‌ها را می‌زدید؟

قبلاً ‌هم به شما گفتم اکنون همه دنبال سه امتیازند اما پرسپولیس مقابل تیم پر مهره و گردن‌کلفت سپاهان، هم بازی کرد هم امتیاز گرفت. وقتی تصویر تلویزیونی هواداران را می‌دیدم اصلاً دوست نداشتم هواداران از ورزشگاه بیرون بروند. تیم‌های بالای جدول اینقدر هوادار ندارند که روز یکشنبه ۲۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. اگر الان پرسپولیس بالای جدول بود باور کنید استادیوم شبیه بازی استقلال و پرسپولیس می‌شد.

به نظر شما کدام تیم قهرمان می‌شود؟

رقابت با هم خیلی نزدیک است اما سپاهان باید بیشتر تلاش کند، انگار ماجراهای اصفهان تغییر کرده بود، اتفاقاتی که در بازی رفت افتاد، البته این شوخی است و من مطمئنم که سپاهان با بازیکنان خوبش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

می‌دانید که رئیس فیلا مارتینتی نیز تغییر کرد؟ ‌

بله ما آن دفعه یک شوخی کردیم همه به ما گفتند چرا با کشتی دشمنید اما حرف من این است که یک دلی باید موقعی باشد که ما در آرامش هستیم. الآن همدلی بسیار نزدیکی در بین اهالی کشتی میبینم. کشتی ورزش اول ماست و هیچ وقت یادم نمیرود المپیک و مدالهای کشتی مردم ایران را به گریه انداخت و شاد کرد. انشالله در مسابقات جام جهانی، کمیته بینالمللی المپیک نظرش را تغییر میدهد و کشتی در المپیک میماند. ما الآن در فوتبال هم باید با هم یکی باشیم تا انشالله بتوانیم مسافر جام جهانی شویم چون اگر یکدل نباشیم، خدای نکرده اتفاقی میافتد که بعداً باید حسرتش را بخوریم. به خاطر همین است هر روز میگویم حمایت از تیم ملی وظیفه همه ماست. چون اگر ایران در جام جهانی حضور نداشته باشد مجبوریم بازیها را ببینیم و در خانه حسرت بخوریم.