دوباره پرسپولیسی شوم به کسی باج نمی‌دهم
افکار -

شیثرضایی از جمله بازیکنانی بود که توانست در میان بازیکنان سرشناس فوتبال برای خود در ترکیب اصلی تیم پر هوادار پرسپولیس جایگاهی دست و پا کند.

شیثمعتقد است مهم‌ترین دلیل نوسان فوتبالش زیر بار حرف زور نرفتن است و تا هنگامی که در این فوتبال حضور دارد گرفتار دلال‌ها نخواهد شد.

پیش از دیدار دو تیم شهرداری تبریز و شهرداری یاسوج در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور به سراغ مدافع سابق پرسپولیس و بازیکن کنونی تیم شهرداری تبریز رفتیم و با او از هر دری سخن گفتیم.

در زیر گفت‌وگو با شیثرضایی را می‌خوانید:

بازی در لیگ برتر چه تفاوتی با لیگ دسته اول دارد؟

بازی در این رده بسیار سخت‌تر از لیگ برتر است چرا که علاوه بر جنگیدن با تیم مقابل باید در این رده از لیگ فوتبال با زمین‌های ناهموار و دیگر شرایط سخت سازش کنی، به جز این در این رده از لیگ بازیکنان بسیار با انگیزه‌تر از لیگ برتر هستند و همه می‌خواهند به نوعی شایستگی خود را اثبات کنند که این کار را برای هر بازیکنی سخت می‌کند.

بازی کردن در زمین‌های ناهموار چگونه است؟

به میل سرمربی بازی می‌کنم و هرگونه که بخواهد در خدمت تیم هستم ولی خودم دوست دارم متفاوت بازی کنم و البته در چنین رده‌ای از فوتبال کشور با وجود چنین زمین‌های ناهمواری اگر به حرف مربی توجه نکنی تیم ضربه می‌خورد. خیلی خوب شد که تجربه بازی کردن در چنین زمین‌های ناهمواری را پیدا کردم چرا که انسان برای تحول به سختی نیاز دارد و این خود یک نوع سختی است که روزگاری در لیگ باشگاه‌های آسیا جز هشت تیم قرار گرفته باشی و در لیگ برتر سابقه کاپیتانی پر طرفدارترین تیم ایران را داشته باشی و قهرمان جام حذفی و لیگ برتر هم بشوی و امروز در لیگ دسته اول فوتبال بازی کنی.

قبل از آمدن به شهرداری گفته بودی یا پرسپولیس یا هیچ تیم دیگر؛ چرا از تبریز سر درآوردی؟

من به قول خودم عمل کردم و تا آخرین لحظات منتظر پرسپولیس ماندم و هنگامی که دیدم دیگر در پرسپولیس نمی‌توان بازی کرد به شهرداری تبریز آمدم و خدا را شکر می‌کنم که مقصدم تبریز و شهرداری شد.

با این داستان باز هم به پرسپولیس فکر می‌کنی؟

من همیشه به پرسپولیس فکر می‌کنم؛ مگر می‌شود پرسپولیسی باشی و در این تیم زندگی کرده باشی و به آن فکر نکنی اما اکنون تیم من شهرداری تبریز است و با این تیم هدف رفتن به لیگ برتر را داریم چرا که هزینه زیادی کرده و سختی‌های زیادی را همه ما و کادر فنی و مدیریت برای ساختن چنین تیمی متحمل شده‌ایم.

شرایط کنونی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

شرایط پرسپولیس در حال حاضر خوب است و خوشحالم که بعد از مدت‌ها مکان بهتری در جدول نصیب تیم محبوبم شده و این نشان دهنده همکاری و تعامل بازیکنان با یکدیگر و با کادر فنی است.



از پرسپولیس که بگذریم اوضاع شهرداری تبریز چگونه است؟

وضعیت شهرداری خیلی خوب است، اوایل فصل با هم هماهنگ نبودیم شرایط خیلی سخت بود و به همین خاطر نتیجه نمی‌گرفتیم ولی با رفع نقاط ضعف اکنون در نزدیکی صدر جدول هستیم.

تفاوت فوتبال تبریز با تهران در چیست؟

شک نکنید تبریز در چند سال آینده قطب فوتبال کشور خواهد شد با بودن تراکتورسازی و سعی و تلاش تیم‌هایی چون شهرداری و گسترش فولاد برای راهیابی به لیگ برتر، این تبریز است که قطب فوتبال کشور خواهد شد.

هوادار فوتبال در تبریز چه میزان از شما حمایت می‌کند؟

شکی نیست که تراکتور تیم اول تبریز است که اگر هواداران تیم تراکتور تیم‌هایی چون شهرداری را حمایت کنند موفقیت فوتبال این شهر بیشتر می‌شود. به هر حال نظر خودشان است و آن‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند.

به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

من تازه ۲۸ سال دارم و سال‌های دیگر هم می‌توانم در فوتبال کشور ادامه داشته باشم و هر سال که می‌گذرد بر تجربیاتم افزوده می‌شود و من هم برای رسیدن به این پیراهن تلاش خواهم کرد ولی اگر به آن نرسیدم سعی می‌کنم به فوتبال عادی خودم برای رفاه خانواده‌ام ادامه دهم.

فارس: مبنای دردسرهایی که برایت در فوتبال ایجاد شده تندخویی است یا لجبازی؟

من نه تندخو هستم و نه لجباز بلکه زیر بار حرف زور نمی‌روم و این با نرمش در برابر سختی‌ها تفاوت دارد و به همین خاطر مخالفان زیادی دارم چرا که معتقدم نرمش با باج دادن تفاوت دارد.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید که فوتبال امروز ما در دست چه کسانی است، شما می‌دانید که دلال‌ها هر کاری که بخواهند با این فوتبال می‌کنند و اگر با دلال‌ها نباشی جایگاهی در فوتبال امروز نداری، می‌دانی چرا بسیاری از بازیکنان بزرگ دیروز به یک مرتبه از فوتبال کنار رفتند؟ برای این‌که به دلال‌ها باج ندادند.

یعنی خودت هیچ اشتباهی نداشتی و تنها مشکلت باج ندادن به دلال‌ها بود؟

نمی‌شود گفت خودم هم بی‌تقصیر بودم اما من همیشه در زندگی معتقدم با ماهی ۵۰۰ هزار تومان زندگی شرافتمندانه داشته باشی بهتر از این است که اهل باج دادن باشی و به همین خاطر من قید همه چیز را در فوتبال زدم و با سابقه‌ای که از حضور در لیگ باشگاهی در آسیا داشتم به یکباره سر از لیگ دسته اول فوتبال در آوردم.

با هواداران پرسپولیس چه ارتباطی داری و همین‌طور با رویانیان؟

ارتباط بسیار خوبی با هواداران دارم و به غیر از محبت و خوبی چیزی از آن ها ندیده‌ام و رویانیان را هم پر تلاش می‌بینم که سعی می‌کند هر کاری از دستش بر می‌آید برای پرسپولیس انجام دهد و با بازی‌های اخیر هم تیم وضعیت بهتری در جدول پیدا کرده و البته هنگامی می توان از وضعیت تیم صحبت کرد که آخر فصل شده باشد و آن وقت ببینیم عملکردها چگونه بوده است.

فارس: اگر دوباره به پرسپولیس برگردی چگونه رفتار خواهی کرد؟

یک سال برای من این اتفاق افتاد و به صبا رفتم و دوباره برگشتم و شک نکنید اگر دوباره برگردم باز هم به کسی باج نخواهم داد حتی اگر برای همیشه از فوتبال کنار بروم، در فوتبال خیلی‌ها هستند که باج می‌دهند و می‌مانند که از نظر من این گونه ماندن‌ها ارزشی ندارد.

افشین قطبی در دوره مربیگری پرسپولیس معتقد بود تو به همراه عده‌ای دیگر باند تشکیل داده بودی؟

آقای قطبی در تیم ملی هم که بود خیلی از بازیکنان بزرگ در مورد او صحبت کردند و ما در آن برهه سعی کردیم که از او حرفی نزنیم ولی امروز به شما می‌گویم که افشین قطبی یک سیاه‌باز بود و البته به مرور عملکردش نشان داد که چکاره است.

از فراز کمالوند سرمربی تیم شهرداری و خصوصیاتش می‌گویی؟

آقا فراز با بازیکنان به مانند دوست رفتار می‌کند که این به نوبه خود هم کار ما را سخت و هم آسان کرده از آن جهت آسان که با او راحت هستیم و حرف بازیکن را می‌فهمد و از آن جهت سخت که به دلیل همین دوستی در رو دربایستی گیر می‌کنیم و باید از جان و دل مایه بگذاریم ولی بهترین خصیصه کمالوند برقراری ارتباط دوستی با بازیکنان است.

شهرداری تبریز می‌تواند به لیگ برتر صعود می‌کند؟

برای صعود به لیگ برتر کلمه نه معنا ندارد چرا که این تیم بیشترین هزینه را در لیگ دسته اول کرده و به همین خاطر تیم ما باید بازیهای آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد که برای این کار همه بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی هم قسم شدهایم.