افکار

- حجت‌الاسلام جعفر شجونی یکشنبه شب در نشست سیاسی مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به سابقه برخی افراد که امروز از کشور فراری شده‌اند اظهار کرد: خاوری رئیس بانک ملی که اکنون در کانادا به سر می‌برد قبلا در بانک به عنوان پیشنماز می‌ایستاد یا همان کشمیری که شهید رجایی و باهنر را به شهادت رساند هرگاه صدای اذان را می‌شنید حتی روی برف و یخ هم به نماز می‌ایستاد.


وی در ادامه گفت: ولایت فقیه به معنای رهبری یک انسان فهمیده و داناست که از سوی امام عصر(عج) دارای نیابت عام است.


شجونی با اشاره به استیضاح وزیر کار عنوان داشت: این مسئله از ابتدا اشتباه بود و نیازی به این کار احساس نمی‌شد؛ پس از واقعه مجلس به شهرهای مختلفی مسافرت کردم و دیدم که همه مردم از این مسئله ناراحت هستند ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز پاسخ همه افراد را طی سخنرانی در جمع مردم تبریز بیان فرمودند.


این فعال سیاسی افزود: نخستین کسی که ابراز ادب نسبت به سخنان رهبری کرد رئیس مجلس بود و رئیس جمهور هم البته با تاخیر نامه‌ای مبنی بر دلبستگی و ارادت به رهبری منتشر کرده است.


شجونی در ادامه بیان داشت: روحانیون همواره ریاست جامعه ایران را بر عهده داشته‌اند؛ کسانی که امروز می‌گویند ما حتی در زمان امام هم ولایت را قبول نداریم حسد در آنها ریشه دوانده است.


عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: غرب هیچ‌گاه برای خود جایز نمی‌داند که یک کاندیدای شکست خورده هواداران خود را برای آشوب به خیابان بکشاند اما در ایران به فتنه‌گران کمک می‌کند.


وی اضافه کرد: کروبی با اینکه تعداد آرایش از رأی‌های باطله هم کمتر بود معلوم نیست چرا با لباس روحانیت استخوان لای زخم نظام گذاشت؛ سخنان بی‌خردانه میرحسین و کروبی در خصوص تقلب به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و نیست.


عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی افراد که امروز جزو زمین‌داران بزرگ محسوب می‌شوند، ابراز کرد: گروهی امروز سایت جماران جمع شده‌اند در حالی که دیگر جماران پس از امام جماران نیست؛ امام تنها یک قطعه زمین در خمین داشت که از آن برای امرار معاش استفاده می‌کرد و اضافه آن را به طلاب قمی داد.


وی عنوان داشت: جامعه روحانیت مبارز امام و فرزندان او را دوست دارند؛ یک بار به سید حسن خمینی گفتم مراقب اطرافیان خود باشد.


شجونی خطاب به کسانی که امروز در سایت جماران اجتماع کرده‌اند، گفت: مگر امام راحل بارها بر حضور در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه تاکید نفرمود که امروز شما در این مراسم‌ها شرکت نمی‌کنید؟ این افراد نسبت به رهبری حسادت می‌کنند.

طرفداران ارتباط با آمریکا به دنبال خیانت و وطن فروشی هستند

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام جعفر شجونی در ادامه نشست سیاسی مدرسه علمیه معصومیه قم در خصوص ارتباط با آمریکا و نظرات رهبری در این زمینه گفت: برخی‌ها که از همان ابتدا به دنبال ارتباط با آمریکا بودند و فردی چون مهاجرانی را جلو می‌انداختند؛ اخیراً این نظر خود را به صورت علنی می‌گویند در حالی که امام و آیت‌الله خامنه‌ای همواره با این امر مخالف بودند.


شجونی با تاکید بر دنباله روی از رهبری و ولایت خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ما در کنار رهبری هستیم در حالی که قرآن و روایات تصریح دارند که باید تنها دنبال ولی زمان حرکت کرد.


وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر امکان ورود ‌هاشمی به انتخابات بیان داشت: ‌هاشمی رفسنجانی وارد انتخابات نمی‌شود و اگر هم بیاید رأی نمی‌آورد.


وی افزود: در گذشته با آیت‌الله مهدوی کنی صحبت کردم که ایشان به همراه سه نفر دیگر از روحانیون ذی‌صلاح به رضایی، لاریجانی، باهنر و قالیباف بگویند که طی نامه‌ای از سران فتنه برائت بجویند و پس از آن جبهه پایداری و جامعه روحانیت روی یک کاندیدای واحد به توافق برسند اما این کار صورت نگرفت.


شجونی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر امکان جذب رأی توسط گروههای مختلف بیان داشت: عقیده دارم اصولگرایان اگر به مبانی خود وفادار هستند باید کارها را در میان خود تقسیم کنند و بر یک نامزد وحدت نظر داشته باشند.