افکار- این روزها سیم‌کارت‌های کد دو همراه اول حداقل ۸۵۰ هزار تومان، سیم کارت‌های کد سه بالای ۷۰۰ هزار تومان و سیم‌کارت‌های کد چهار بالای ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

همچنین سیم‌کارت‌های کد پنج با قیمتی بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان و خط‌های کد شش هم با قیمتی بالای ۳۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسند.

براساس این گزارش سیم‌کارت‌های همراه اول با پیش شماره هفت در صورتی که کار کرده باشند، بالای ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشته و کد هشت کارکرده حداقل ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان قیمت دارند.

این افزایش قیمت در حالی است که سال گذشته در همین ماه‌ها قیمت خط‌های کد یک در این ماه‌ها حدود ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته فعالان بازار توجیه فعلی افزایش قیمت سیم‌کارت بالا رفتن قیمت تمامی اجناس است. اما در میان اپراتورهای دیگر این روزهای سیم کارت‌های ایرانسل اعتباری بسته به کدی که دارند از پنج تا هفت هزار تومان به فروش می‌رسند و خطوط دائمی اپراتور دوم با بهایی بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

خط رایتل اعتباری نیز با قیمت ۲۲ هزار تومان و رایتل دائمی با قیمت ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به بالا در بازار عرضه می‌شوند.

اما نکته جالب این که این روزها به گفته فعالان بازار، سیم‌کارت‌های همراه اول اعتباری کم شده و به جای کد ۹۱۹ سیم کارت‌های کد ۹۱۰ وارد بازار شده است که قیمت سیم‌کارت‌های ۹۱۰ بالای ۲۰ هزار تومان است و کد ۹۱۹ هم اگر پیدا شود، بسته به شماره‌ای که دارد از ۲۰ هزار تومان به بالا قیمت دارد.

خط‌های دائمی ۹۱۰ هم قیمتی بالغ بر ۱۲۰ هزار تومان دارند. همچنین خطوط تالیا با قیمتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بنا بر اعلام فعالان بازار این روزها اغلب مردم به دنبال سیم‌کارت‌های کد یک و دو هستند.