بلاتکلیفی لیگ بوکس و مصائب آن
افکار -

امیر دلشاد اظهار کرد: برای شروع ششمین دوره سوپر لیگ بوکس در سال ۹۱ بارها نامه نگاری کردیم و این ارسال نامه‌ها را در چند زمان مختلف هم تکرار کردیم، اما متاسفانه تعداد تیم‌هایی که اعلام آمادگی کردند از سه تیم فراتر نرفت تا کارها مشکل‌تر شود. این نامه نگاری‌های ما حدود ۸ – ۹ ماه به طول انجامید، اما در این زمان تعداد تیم‌ها افزایش نیافت و حتی برخی از این سه تیم هم بحث‌هایی برای نیامدن را مطرح کردند.

وی افزود: پیوند ساپکو، سیستان و بلوچستان و خوزستان سه تیمی هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند، اما واقعا نمی‌دانم چرا در این ۸ – ۹ ماه حتی یک تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی نکرد. یا روسای هیات‌ها سراغ باشگاه‌ها نمی روند و یا باشگاه‌ها و تیمی علاقه ای به تیم داری در لیگ بوکس ندارند. باید یک گروه تشکیل دهیم و سراغ باشگاه‌ها و تیم‌ها برویم و آنها را به حضور در لیگ ترغیب کنیم.

رییس سازمان لیگ بوکس با اشاره به این که حتی اگر یک تیم هم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کند لیگ را با همین چهار تیم آغاز خواهد کرد گفت: تلاش ما این است که به هر نحو ممکن لیگ را در سریع‌ترین زمان برگزار کنیم به همین منظور هر سختی را تحمل می‌کنم، ولی امیدوارم لیگ شروع شود.

وی در مورد ورود تیم استقلال به سوپر لیگ ادامه داد: ناطق نوری، رییس فدراسیون با فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کرده بود و قرار بود بقیه هماهنگی را ملک محمدی، مسئول فرهنگی فدراسیون انجام دهد و از فتح‌الله‌زاده وقت بگیرد تا ملاقات کنیم، اما گویا سرشان خیلی شلوغ است که هنوز نتواسنته ایم وقت ملاقات بگیریم!

دلشاد در مورد حضور تیم پرسپولیس در لیگ افزود: در مورد حضور این تیم هنوز اقدامی نکرده ایم. قرار بود ناطق نوری با رویانیان، ‌ مدیرعامل آن تیم صحبت کند، اما گویا صحبتی نشده است و حضور آنها اصلا مشخص نیست.

وی ادامه داد: تیم‌ها و باشگاه‌ها علاقه‌ای به تیم داری در لیگ ندارند و ما مانده‌ایم که باید چه کاری انجام دهیم تا تعداد تیم‌ها بیشتر شود. وقتی تیم‌ها می‌بینند که پخش تلویزیونی ندارند و تبلیغی هم نمی‌شود تیم نمی‌دهند. این تیم‌ها می‌گویند اگر قرار باشد پولی را در بوکس هزینه کنند و تبلیغی نشود سراغ رشته‌ای دیگر می‌روند.

رییس سازمان لیگ بوکس در پاسخ به این سوال که زمان شروع لیگ در سال ۹۲ چه زمانی است گفت: هیچ زمانی را نمی‌شود تعیین کرد. اگر تعداد تیم‌ها بیشتر شود که لیگ را هر چه سریع‌تر برگزار می‌کنیم، اما اگر وضع به همین منوال باشد برای شروع لیگ در سال ۹۲ هم مشکل زیادی خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که ایجاد انگیزه برای تیم‌ها یکی از راه‌های ترغیب باشگاه‌ها برای تیم داری در لیگ بوکس است، افزود: ما باید کاری کنیم که به تیم قهرمان جایزه تعلق بگیرد و به مسابقه برون مرزی اعزام شوند تا با این کار انگیزه تیم‌ها برای حضور در لیگ بیشتر شود. البته در سال‌های گذشته یکی، دو بار این کار را ‌کرده‌ایم، اما نیاز دارد که این کارها بیشتر شود.

دلشاد در مورد این انتقاد که گفته میشود برنامهریزی لیگ بوکس مشکل دارد و برای همین لیگ بسیار طولانی میشود گفت: این انتقاد را قبول دارم، اما ما در همان روز اول به تیمها می گوییم که هر تیمی دو ملیپوش داشته باشد مسابقاتش به زمان دیگری موکول میشود. این مساله در اساسنامه هم ذکر شده است. ضمن این که تیم ملی برای ما اهمیت زیادی دارد و در اولویت است. هر زمان نیاز باشد لیگ را برای تیم ملی تعطیل میکنیم.