افکار

- سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از دستگیری سارق حرفه ایی که خود را مرد عرب معرفی و به بهانه کمک به نیازمندان، طلا و جواهرات زنان سالخورده را به زور سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ عباس دانشجو گفت: در پی مراجعه تعدای از زنان میانسال و سالخورده به کلانتری ۱۳۲نبرد مبنی بر اینکه توسط فردی که لهجه عربی دارد به بهانه اهداء مقداری البسه به نیازمندان، اغفال و در مکانی خلوت با تطمیع و نهایتا با تهدید اقدام به سرقت طلاجات همراه آنان کرده است؛ اکیپی از مامورین با تجربه این کلانتری مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن تحقیقات گسترده از شکات پرونده و بکارگیری منابع اطلاعاتی، شناسایی و دستگیری متهم را دستور کار خود قرار داددند که درتحقیات پلیسی و با بهره گیری از منابع اطلاعتی توانستند نوع خودرو، شماره خودرو، متهم و مشخصات وی را بدست آورند.

تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ساعت ۲۰شب ۲۸ بهمن ماه ماموران موفق شدند طی یک عملیات و مراقبت پلیسی در خیابان‌های نصر و گلستان خودروی متهم را شناسایی و راننده که مشخصات وی کاملا با اطلاعاتی که از سوی شکات دریافت شده بود و مطابقت داشت را دستگیر کنند.

سرهنگ دانشجو تصریح کرد: متهم که هویت خود را”عبدالله” معرفی کرد پس از دستگیری بلافاصله برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد که در خلال بازجویی‌های پلیسی یکی از شکات که زن میانسالی به نام”احترام”بود به محض مشاهده متهم ضمن شناسایی وی به ماموران اعلام داشت: متهم در حالیکه یک کیسه مشکی رنگی که محتویات آن البسه بود به من مراجعه کرد و از من خواست تا لباسها را نگاه کنم همین که خواستم لباسها را ببینم وی چاقویی از جیب خود درآورده و مرا تهدید کرد و من نیز مجبور شدم طلاهایم را شامل یک دست گردنبد، گوشواره، دستبند و انگشتر به ارزش ۸ میلیون تومان بود را به او بدهم.

سرکلانتر ششم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: متهم مردی ۵۷ساله و عرب زبان است و به بهانه کمک به نیازمندان در حالیکه خود را با لهجه عربی به مردم معرفی می‌کرد از طعمه‌های خود زورگیری می‌نمود که در خلال دستگیری متهم اهالی خیابان گلستان از عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری وی ابراز خرسندی کرده و از سرعت عمل ماموران تخصصی کلانتری ۱۳۲ نبرد تهران تقدیر کردند.

سرهنگ دانشجو خاطر نشان کرد:از کليه شهروندان محترم در صورتي که از آنان به شيوه کمک به نيازمندان توسط متهمي که لهجه عربي دارد سرقت شده در خواست ميشود براي طرح شکايت و پيگيري موضوع شکايت خود به پايگاه ششم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ واقع در خيابان پيروزي ـ خيابان نبرد شمالي ـ ميدان نبرد ـ خيابان شهيد بيدي مراجعه و ارائه نمايند.