«امیری فر» تکذیب کرد
افکار

- عباس امیری فر رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری هفته گذشته در گفت‌وگویی انتخاباتی بودن شعار «زنده‌ باد بهار» که در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط رئیس جمهور مطرح شده بود، رد کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۷۶ واژه بهار را به کار برده‌اند، به سخنان معظم‌له اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ۲۰ بهمن ۷۶ فرمودند دوستان انقلاب همیشه بهار هستند و خزان راه ندارد و کسانی که می‌گویند بهار انقلاب تمام شده، خودشان دچار پژمردگی هستند.

نحوه انعکاس سخنان امیری فر در برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس، مورد انتقاد وی قرار گرفت و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با ارائه توضیحاتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد:

در شرایطی که مقام معظم رهبری مسئولان کشور و سیاسیون را به همدلی و حسن همکاری و اخلاق‌مداری توصیه می‌کنند، شایسته نیست مدعیان پیروی از رهبر فرزانه انقلاب، برای تخریب دیگران به روش‌های منسوخ و غیر اخلاقی رسانه‌ای متوسل شوند.

چهارشنبه گذشته خبری از قول اینجانب منتشر شد که در آن اینگونه وانمود شد که من گفته‌ام شعار «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبری به کار برده است در حالی که در ادامه همان خبر آمده بود که بنده به استفاده رهبر انقلاب از تعبیر «بهار انقلاب» اشاره کرده بودم.

اینجانب بیان جمله مورد ادعای رسانه‌ها مبنی بر به کار بردن شعار «زنده باد بهار» توسط مقام معظم رهبری توسط اینجانب را تکذیب می کنم و اگر استنباط خبرنگار محترم از بیان روشن من غلط بوده، باید اصلاح شود.



در خاتمه تأکید می کنم که حق پیگیری قضایی این اقدام غیر حرفه‌ای و مخالف با اصول اخلاق رسانه‌ای را برای خود محفوظ می‌دانم.



ضمناً به منظور تنویر افکار عمومی آن بخش از بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار خواهران و برادران بسیجی و سپاهی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۷۶ را به استحضار عموم مردم می رسانم:



«حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در سومین روز از سفرشان به استان هرمزگان عصر امروز دیدار جمع زیادی از خواهران و برادران بسیجی و سپاهی با ایشان طی سخنانی تلاش‌های گوناگون دشمنان اسلام و ایادی داخلی آنها را برای منحرف کردن عزیزترین پدیده قرن حاضر از راه صحیح خود بی‌اثر دانستند و بر تزلزل‌ناپذیر بودن بنای عظیم و مستحکم انقلاب و نظام اسلامی تاکید کردند.



مقام معظم رهبری در این دیدار، بوستان تفکر معنوی انقلاب را همیشه بهار توصیف کردند و فرمودند یکی از شگفتی‌های متعدد انقلاب اسلامی این است که گل‌های شکفته بر نهال‌‌های معنوی و فکری آن یک بوستان همیشه بهار است و مربوط به یک فصل و دوران مشخص نیست اما با این وجود در حال حاضر قلم‌ها، نفس‌ها و مغزهایی در تلاش هستند که با القائات خود در مسائل اجتماعی هندسه انقلاب را بر اساس روح پژمرده و خزان‌زده خود ترسیم کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوران شکوفایی عواطف و احساسات انسان‌ها در یک انقلاب و در پی دوران خزان و بی بند و باری و افسردگی را مخصوص نهضت‌های مادی و غیر الهی دانستند و فرمودند: این تقسیم‌بندی زمانی به حوادثی مربوط می شود که با انگیزه‌های غیر معنوی و مادی به وجود آمده باشد و در مواردی مانند انقلاب اکتبر شوروی منحل شده و انقلاب فرانسه در قرن ۱۸ فاصله دوران شکوفایی با دوران خزان و انحطاط بسیار کوتاه می شود اما بوستان تفکر معنوی انقلاب اسلامی که از آن گل های عواطف انسانی اراده و تصمیم می‌روید، همیشه بهار است و در آن خزان راه ندارد زیرا با همین گل‌های همیشه بهار است که انقلاب و جنگ ۸ ساله به پیروزی می‌رسد و توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری شکست می‌خورد.



رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان تلاش‌های بی‌ثمر عناصر معلوم‌الحال داخلی فرمودند: کسانی از نویسندگان برخی مطبوعات خائنانه و یا غافلانه به عزیزترین پدیده قرن تهمت می‌زنند که بهار انقلاب تمام شده است اما در واقع مشکل در درون و ایمان آنهاست که دچار پژمردگی و خزان زدگی شده‌اند؛ می‌خواهند آن را به پای انقلاب بنویسند. آنها دیگران را با خود قیاس می‌کنند که تصور می‌کنند انقلاب نیز متزلزل شده است.



مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را در ذات خود دارای یک نیروی انسان‌ساز توصیف کردند و فرمودند: انقلاب اسلامی با گذشت ۱۹ سال از عمر با برکت خود، اکنون به جوانان مومن خالص و پرشوری می‌بالد که در دامان پاک اسلام عزیز پرورش یافته‌اند و با وجود آن که دوران امام(ره) و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، حاضرند تا پای جان در راه دفاع از سخن حق فرمان خدا و علم سعادت انسان ایستادگی و مجاهدت کنند؛ بنابراین کارخانه انسان‌سازی و پردازش انسان‌های برجسته و طراز معنویت و حقیقت والای انقلاب اسلامی هیچ‌گاه گرفته نخواهد شد.



حضرت آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای از ایمان به غیب به عنوان خصوصیت تفکر و مبنای انقلاب انسان‌ساز اسلامی یاد کردند و فرمودند: کسانی که گستره حیات را فراتر از مادیات می‌دانند، لذت‌ها و اندوه‌هایشان بالاتر از لذت‌ها و آرزوهای فردی است؛ همت‌هایشان بلندتر تصمیمات‌شان بلندمدت‌تر محبوب‌ها و مطلوب‌هایشان بزرگ‌تر و زمان نیز برای آنان طولانی‌تر است و عشق به چیزی که فراتر از چارچوب‌های حقیر مادی باشد، هرگز کهنه و پژمرده نخواهد شد.



رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین تلاش قدرتهای شیطانی در میدان سیاست را دشمنی با ایمان به غیب و ایمان دینی و مذهبی ملت ایران دانستند و فرمودند: ایمان دینی در ملت بزرگ ایران عمیق است و به آسانی قابل تکان خوردن نیست و دشمنان اسلام تنها خود را خسته میکنند؛ بددلان و بدخواهان بدانند که شکوفههای معنوی به طور مستمر از درخت همیشهبهار انقلاب اسلامی جوانه میزند و فضای زندگی ملت ما را معطر میکند.