افکار -

صبح امروز حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از انتشار یک نامه در صحن علنی که علیه بیانیه فراکسیون اصولگرایان بوده است، گفت: ‌ هیئت ‌رئیسه پاسخ بدهد که این نامه با چه مجوزی منتشر شده است.

نامه‌ای که رسایی به آن اشاره کرد از سوی علی مطهری نگارش و توزیع شده که در آن آمده است: در روز سه‌شنبه مورخ ۱/۲ / ۹۱ بیانیه‌ای به قلم آقای حداد عادل در صحن مجلس توزیع شد که لذا لازم است توضیحی به عرض نمایندگان محترم برسد. بدیهی است که این توضیح از طرف اینجانب است نه همه استیضاح کنندگان.

مطهری در ادامه نامه خود مدعی شده: خلاصه حرف ایشان این است که اگر مقام معظم رهبری سخنی از وحدت و همدلی مجلس و دولت گفتند، باید تمام وظایف نظارتی موثر مجلس که در قانون اساسی به آنها تصریح شده است تعطیل شود و چشم بر همه قاون‌شکنی‌ها ببندیم و از حقوق مردم دفاع نکنیم و یا این کارها را صرفا با دستور رهبری انجام دهیم. این در حالی است که رهبر انقلاب در سخنان سال گذشته خود در دانشگاه کرمانشاه ضمن رد سخن کسانی که می‌گویند فلان مسئله بدون نظر رهبری تصمیم‌گیری نمی‌شود، فرمودند: «مسئولان قوه مجربه، نمایندگان مجلس، مسئولان قوه قضائیه با اختیارات کامل و قانونی، وظایف خود را انجام می‌دهند و ممکن است تصمیماتی بگیرند که رهبری با آن مخالف باشد، اما رهبری نه حق دارد، نه می‌تواند و نه قادر است که در این مسائل دخالت کند مگر در جایی که اتخاذ سیاستی به کج شدن راه انقلاب منجر شود.»

در این نامه عنوان شده است: از نظر ما مجلسی که وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و احیانا در موردی اشتباه کند، بهتر از مجلسی است که چشم بر قانون‌شکنی‌ها ببندد و یک مجلس مرده ومنفعل و بی‌تفاوت باشد. در استیضاح اخیر اگر رئیس‌جمهور آن پروژه سیاسی را اجرا نمی‌کرد هیچ مسئله خاصی نبود، چرا استیضاح کنندگان را محکوم می‌کنید؟ مثل این است که فردی از عرض خیابان در مسیر عابر پیاده رد می‌شود و راننده متخلفی او را زیر می‌گیرد، بعد آن فرد را محکوم کنیم که اصلا چرا از خیابان رد شدی؟

در بخشی از این نامه که با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد با تعریض به حدادعادل عنوان شده است: من از جناب آقای حداد خواهش میکنم که تلاش نکنند روحیه مسالمتجو و ملاحظهکار خودشان را به نام ولایتمداری بر مجلس تحمیل کنند. از ایشان سوال میکنم، فرضا قبول کردیم که چند ماه گذشته و آینده در شرایط ویژه بوده و خواهیم بود، شما قبل از آن، یعنی در بیش از ۱۲ سال دوره نمایندگیتان چند اقدام نظارتی انجام دادهاید؟ پس این روش حضرتعالی از روحیه شما ناشی میشود و ربطی به ولایتمداری ندارد.