مجيد نامجو وزير نيرو اين هفته با حضور در كميسيون بهداشت و درمان مجلس گزارشي از وضعيت آلودگي آب شرب شهر تهران به اعضاي اين كميسيون ارائه خواهد داد.

به گزارش فارس، این در حالی است که معاون نامجو در آخرین اظهارنظرها وجود نیترات در ۸ چاه شهر تهران را تائید کرده بوده.

محمدرضا عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفته بود: از ۴۰۰ چاه آب موجود در تهران حدود ۲ درصد یعنی ۸ چاه دارای نیترات است.
وی تصریح کرده بود، در آب شرب تهران هم استانداردها و هم اینکه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی رعایت می‌ شود بنابراین ما می‌گوئیم که آب تهران مطابق این دو عامل است و آب‌های زیر زمینی نیز از استانداردهای لازم عدول نکرده است.

عطارزاده با بیان اینکه برخی از چاه‌های ما وضعیت مطوبی ندارد و برای آن آب شیرین کن نصب شده است گفت: هیچ کدام از مخازن آب‌ تهران مشکل ندارند و مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است.

وی در پاسخ به این سؤال که بحثنیترات آب آیا به غیر از تهران در سایر شهرهای کشور نیز مطرح می شود گفت: در مکانهایی که تمرکز جمعیتی بالایی دارد اگر از آب زیرزمینی استفاده ‌شود این تمرکز جمعیتی بر روی این آب‌ها اثر دارد، به خصوص زمانی که فاضلاب‌ها جاری می‌شوند بنابراین تلاش ما این است که با تفکیک کامل فاضلاب اساساً از بالا رفتن نیترات جلوگیری کنیم.
پیش از این موضوع آلودگی آب تهران در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی و قرار شد تا گروهی از نمایندگان و مسئولان وزارت بهداشت به صورت جدی‌تری این موضوع را پی‌گیری کنند.

به گفته اعضای کمیسیون بهداشت، میزان نیترات در یافت آباد در حد بسیار بالا و به نحوی است که قابل استفاده نیست.