برف و باران در راه است

به گزارش افکارنیوز، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی گفت: طی اواخر روز شنبه(امروز) در برخی نقاط استانهای چهارمحال و بختیاری، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال خوزستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد گرم در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران شدت می‌یابد، افزود: از این رو طی این مدت دمای هوا در این استان بین ۵ تا ۱۰ افزایش می‌یابد و وزش باد در روز دوشنبه در استان اردبیل می‌تواند به تاسیسات شهری و روستایی خسارت وارد کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه سرعت باد بر روی عراق افزایش می‌یابد و سبب تولید گرد و خاک شده و پیش‌بینی می‌شود این گرد و خاک در روز دوشنبه مرزهای غربی استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی نیز از روز دوشنبه از نوار غربی وارد کشور میشود و تا پایان هفته جاری به تناوب در بخشهای مختلف شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال، مرکز، تهران، شمال شرق، شرق و دامنههای شرقی زاگرس مرکزی سبب بارش باران و برف، وزش باد و سپس کاهش دما میشود.