به گزارش افکارنیوز

، لاناسیون درباره توافق اخیر ایران و آرژانتین برای حل وفصل پرونده جنجالی انفجار مقر یهودیان آمیا نوشت: زمانی کریستینا کیرشنر رئیس جمهور پیش نویس توافق نامه با ایران را به کنگره آرژانتین فرستاد اظهار کرد «هرگز اجازه نخواهیم داد که تراژدی آمیا[مرکز همیاری یهودیان] به مانند یک مهره شطرنج بر صفحه منافع استراتژیکی خارجی مان تاثیر بگذارد.» تا این لحظه ارجحیت داشتن ایران در این بازی شطرنج کاملا مسجل شده است فراموش نکنید ایرانیان اختراع کننده شطرنج هستند.

این روزنامه نزدیک به لابی صهیونیست ها می افزاید: ۲ سال که رسیدگی به ماجرای آمیا در دستور کار کیرشنر قرار داشت، دوستی با ایالات متحده برقرار بود، ولی نزدیکی به ایران باعثشد تا روابط با واشنگتن نیز قطع شود. مذاکرات هکتور تیمرمان با عنایات سوریه به صورت مخفی در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ در حلب آغاز شد.

او برای خشنود کردن ایران می بایست نیت خیرخواهانه خود را نشان دهد. تیمرمان ضمانت لازمی را که شرکا و مخاطبان جدیدش از او طلب کردند به آنها داد؛ او پس از بازگشت به بوئنوس آیرس در یک اقدام عجیب که در آن زمان درک آن بسیار سخت بود، یک هواپیمای باری ارتش آمریکا را به بهانه جلوگیری از یک سوءقصد مورد تفتیش قرار داد و در آن تجهیزات نظامی کشف کرد.

این اقدام به حکومت جمهوری اسلامی تقدیم شد. از آن پس آرژانتین بخاطر منافع خود با ایالات متحده رو در رو قرار گرفت. برای درک اقدام دو فوریتی تیمرمان باید به صفحه شطرنج منافع جمهوری اسلامی نگاهی بیندازیم. خانم رئیس جمهور با این اقدام خود خدمت بزرگی به ایران کرده است. روزنامه های چاپ تهران پس از این ماجرا تصریح کردند که ایران و آرژانتین ضربه محکمی به صهیونیسم زده و امکان بهانه جویی را از آمریکا و اسرائیل سلب کرده اند.

لاناسيون خاطرنشان مي كند: تفاهم با ايران به مثابه پيروزي بخشي از دستگاه دولتي وابسته به كيرشنر به شمار مي رود كه فشار را بر وي وارد كرده اند تا از هرگونه همسويي با غرب در زمينه مسايل دفاعي، امنيتي و اطلاعاتي بپرهيزد.