به گزارش افکارنیوز،معمولا بنگاهداران مسکن معتقد بودند که ارزش املاک کلنگی نزدیک به ارزش واحد نوساز است به همین خاطر قیمت این دو نوع ملک(نوساز و کلنگی) تفاضل آنچنانی با یکدیگر نداشتند. اما در حال حاضر فاصله قیمتی بین واحدهای تازه ساخت و کلنگی به اندازه ای افزایش یافته است که اکنون بازار املاک کلنگی با عدم مشتری مواجه شده است.

یکی از مشاوران املاک فعال در خیابان نارمک در رابطه با وضعیت فعلی بازار خرید و فروش املاک کلنگی گفت: چند وقتی است که نظم معادله قیمتی بین املاک کلنگی و واحدهای نوساز برهم خورده است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز قیمت یک واحد مسکونی نوساز با کیفیت بطور حدودی متری ۶ میلیون تومان تعیین می‌شود البته ناگفته نماند که قیمت مذکور که توسط بسیاری از فروشنده‌ها این روزها انتخاب می‌شود، نرخ‌های گزاف و غیر حقیقی است، اما به هر حال چنین قیمت‌هایی از نظر فروشنده‌ها کاملا معقول است.

صادقیان درباره قیمت فعلی املاک کلنگی اظهار کرد: در منطقه نارمک بازه قیمت پیشنهادی هر متر مربع ملک کلنگی با کیفیت بین ۹ تا ۱۱میلیون تومان هم محاسبه می‌شود. این بنگاهدار خاطر نشان کرد: قیمت‌های مذکور در بازار واحدهای مسکونی و کلنگی حقیقی نیستند بلکه کاذب هستند. وی همچنین، یک هفته گذشته را آخرین مرتبه نوسان قیمت در بازار املاک کلنگی اعلام کرد و گفت: دلیلی که اکثر فروشنده‌های املاک کلنگی برای توجیه تغییرات قیمت املاک‌شان عنوان می‌کنند، نوسان قیمت واحدهای مسکونی قابل سکونت است.

اگرچه شاید این دلیل تا حدی صحیح باشد اما دلیل بر منطقی بودن آن نیست زیرا به هر میزان که قیمت کلنگی یا واحد نوساز نوسان کاذب داشته باشد بازار متصل با آن هم از این تغییرات حبابی برخوردار می‌شود. صادقیان به این مساله اشاره کرد که با توجه به این وضعیت موجود، طبق معمول پرسش اکثر متقاضیان در بازار مسکن این است که مسوولان بازار مسکن که عهده‌دار کنترل و نظارت هستند به چه علتی هیچ اقدامی برای سروسامان بخشیدن قیمت‌های کاذب اعمال نمی‌کنند؟ وی تاکید کرد: این پرسش، معمایی است که این روزها بسیاری از خریداران در حین مراجعه به بنگاه از ما مشاوران می‌پرسند.