شعار دادن دربرابر نظرات مخالف، بازگشت به طاغوت

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب با بیان اینکه " همواره مواضع مقام معظم رهبری در مورد تمام مسائل کشور واضح و مشخص بوده است "، افزود: شاخص غیر ولایت فقیه بودن افراد در عملکرد آنها مشخص می‌شود و مردم نیز با توجه به این شاخص می‌توانند تشخیص دهند که شخصی از رهبری تبعیت می‌کند یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه " مواضع رهبری در سیاست‌ خارجی، دفاع از منافع ملی و در سیاست‌های داخلی نیز مبتنی بر حمایت از مردم و حفظ آرامش کشور است "، اظهار کرد: توجه به این مواضع نشان می‌دهد که چه کسانی از ولی فقیه تبعیت می‌کنند.

نواب با تاکید بر اینکه " قضاوت اینکه فردی پیرو ولی فقیه است یا خیر، بر عهده مردم است "، خاطرنشان کرد: مواضع رهبری مشخص و مواضع مسئولان ارشد کشور نیز شفاف است و مردم می‌توانند این دو را معیار تشخیص خود قرار دهند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به برخی رفتارهای خودسرانه نظیر آنچه ۲۲ بهمن در قم اتفاق افتاد، تصریح کرد: اینگونه حرکات امنیت اجتماعی را سلب می‌کند و نظم و آرامش جامعه را نیز بر هم می‌زند.

وی افزود: ناامنی فقط به این معنا نیست که در جامعه چاقوکشی شود بلکه بر هم زدن نظم یک مراسم سخنرانی نیز نوعی ناامنی به حساب می‌آید. یکی از ثمره‌های انقلاب این است که مردم بتوانند افکار و نظرات مختلف را بشنوند و اگر اینگونه نباشد و عده‌ای بخواهند با بلند کردن صدا و شعار دادن در مقابل نظر مخالف خود، نظم جلسه‌ سخنرانی را به هم بزنند بازگشتی به دوران طاغوت است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، تبعیت از ولایت فقیه را موجب حل مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: اگر مردم و مسئولان در همه مسائل از رهبری تبعیت می‌کردند امروز بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شده بود.

نواب در پایان، بسیاری از مشکلات جامعه را به دلیل تبعیت نکردن مردم و مسئولان از رهبری دانست و خاطرنشان کرد: انگیزه بسیاری از مسئولان الهی نیست و بعضا به دنبال منافع شخصی و حزبی خود هستند، در حالی که اگر انگیزه مسئولان الهی بود، تمام مشکلات جامعه حل شده بود.