به گزارش افکارنیوز، سیروس مقدم کارگردان " پایتخت " درباره پایان‌بندی این سریال نوروزی که این روزها دومین سری آن ساخته می‌شودگفت: پایان سریال نسبت به متن اولیه هیچ تغییری نمی‌کند چون از همین حالا معلوم است. گنبد و گلدسته سریال که نذر یکی از زنان خانه سالمندان است باید در مسجدی در قشم، برپا شود و پایان قصه همین است.

وی افزود: با این حال کار ما به شدت به‌روز است و مطمئن باشید اگر فردا در روزنامه خبری بخوانیم که به درد قصه بخورد، آن را در کار می‌گنجانیم. مثلا در " چک برگشتی " ما از موضوع بازی استقلال و پرسپولیس استفاده کردیم و شب هم روی آنتن رفت و همه شوکه شدند.
امروز
این کارگردان پیشکسوت تلویزیون تصریح کرد: این بار هم همینطور است. ممکن است با مسایل، حوادث، رویدادها و خبرهای جالبی روبه‌رو شویم که آنها را وارد قصه کنیم. این ذات و خاصیت قصه‌های رئال و اجتماعی است.
دو
مقدم با بیان اینکه بحث" پایتخت۲ " مهاجرت و مسایل مربوط به آن نیست، یادآور شد: در این سریال ایجاد همبستگی، همدلی و وحدت بین مردم کشوری به اسم ایران مدنظرمان است که دارای یک دین، زبان و آداب و اعتقادات مشترک هستند. در واقع با حمل این گل‌دسته از شمال ایران به یک منطقه محروم در یک جزیره دورافتاده، موضوعات مدنظر ما به بار می‌نشیند و پیام کار ما این است.

وی درباره تفاوت شخصیت‌پردازی‌ها در این سریال در مقایسه با سری اول آن توضیح داد: اعضای این خانواده همان افراد سری اول سریال هستند. هنوز وقتی پای باباپنجعلی درد می‌گیرد نقی ماساژش می‌دهد و به پایش روغن می‌مالد، احترام او به همسرش هما هم مثل همیشه است.
شب
سازنده بیش از ۲۰ سریال تلویزیونی ادامه داد: چیزی که به این سری اضافه شده و به درد امروز جامعه می‌خورد، این است که نقی و خانواده‌اش زادگاهشان را که جایی خوش و خرم و سرسبز است، ترک می‌کنند و به سمت سرزمین‌هایی که نمی‌شناسند راه می‌افتند. در این مسیر با سختی‌ها و مرارت‌هایی روبه‌رو می‌شوند که نه تنها باعثجدا شدن آنها از هم یا ایجاد بحران در خانواده نشده بلکه آنها را با یکدیگر همدل‌تر و صمیمی‌تر می‌کند و باعثمی‌شود بیشتر از قبل خصوصیت‌های اخلاقی یکدیگر را بشناسند.

مقدم در پاسخ به اینکه آیا با توجه به برگزاری انتخابات در سال ۹۲ "پایتخت۲" به این موضوع نیز میپردازد یا خیر، جواب مثبت داد و اظهار کرد: بله به این موضوع اگرچه نه خیلی مستقیم اما به نوعی خواهیم پرداخت. بحث شوراها، مشکلات و گرانیها را نیز مطرح خواهیم کرد تا صدای مردم را به مسئولان برسانیم. البته سعی کردهایم این امر گلدرشت نباشد.